Gå til innhold

letrozol - lengre lutealfase?


fruktfat

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøvd å bli gravid i et år, finner ikke noe galt. Mens vi venter på henvisning til IVF prøver vi med letrozol, hvor dette var første runde med det. 

Temper hver dag, og iflg temp hadde jeg eggløsning på syklus dag 11. Til vanlig spotter jeg konsekvent senest 10 dager etter eggløsning, med full menstruasjon fra dag 12. 

Jeg er i dag 14 dager etter Eggløsning (CD 25) og er ikke antydning til at mensen kommer. Har ingen av de vanlige tegnene på et mens kommer heller. Har tatt flere graviditetstester, men alle er negative. 

Er du, Mette, kjent med om det er vanlig å få lengre lutealfase ved letrozol?

I og med det enda ikke er noen positive graviditetstester, anser jeg det som lite sannsynlig for at vi klarte denne gangen, men håper selvsagt enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har ingen personlig erfaring med letrozol, men rent logisk kan jeg ikke se at den skulle kunne virke inn på lutealfasen (tiden fra eggløsning til menstruasjon), for den fasen bestemmes av 'det gule legeme' på eggstokken. Så du må holde deg i spenning litt ennå.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...