Gå til innhold

Noen hadde ringt legen og spurt om meg, har han lov til å svare meg på det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed av legen min at noen hadde ringt han og spurt etter opplysninger om meg.  Han kunne jo ikke si noe om meg til dem på grunn av taushetsplikten. Jeg syns dette er rart og litt ubehagelig.  Jeg har ikke spurt hvem det var, vet ikke om han kan svare på det. Hvis jeg spør han hvem det var, har han lov til å svare på det? Eller ikke?

Anonymkode: c770b...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed av legen min at noen hadde ringt han og spurt etter opplysninger om meg.  Han kunne jo ikke si noe om meg til dem på grunn av taushetsplikten. Jeg syns dette er rart og litt ubehagelig.  Jeg har ikke spurt hvem det var, vet ikke om han kan svare på det. Hvis jeg spør han hvem det var, har han lov til å svare på det? Eller ikke?

Anonymkode: c770b...d85

Ja han kan si til deg hvem det var.  Du kan gi han lov til å snakke med noen om deg, men han kan ikke snakke hvis noen ringer uten at du vet det.

Anonymkode: f66e5...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed av legen min at noen hadde ringt han og spurt etter opplysninger om meg.  Han kunne jo ikke si noe om meg til dem på grunn av taushetsplikten. Jeg syns dette er rart og litt ubehagelig.  Jeg har ikke spurt hvem det var, vet ikke om han kan svare på det. Hvis jeg spør han hvem det var, har han lov til å svare på det? Eller ikke?

Anonymkode: c770b...d85

Skjønner at du synes dette er ubehagelig.

Etter å ha hatt min fastlege en stund så sa jeg til han at han kunne snakke fritt med min datter. Dette ville han ha skriftlig og da gjaldt det fram til jeg eventuelt skulle trekke tillatelsen tilbake. Hvis noen andre i familien ringer så kan han ikke fortelle dem noe om meg. 

Familien min ringte til min tidligere fastlege. Han fortalte meg at de hadde ringt, men ikke hva de hadde sagt. Han sa at han ikke hadde lov å si noenting til dem. Dette bør jo gjelde andre også, med mindre det er en av dine behandlere fra feks sykehuset. De må jo kunne samarbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne de som ringte  vite hvem som var din lege? Hvordan kunne legen vite at det ikke var bare kjeltringer og kjeltringepakk som ringte?

Anonymkode: 22e56...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...