Gå til innhold

Norge er et religiøst samfunn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye mer religiøsitet i Norge enn i de fleste nabolandene.  Hva kommer det av?

Anonymkode: 9c151...138

Hvilken kilder har du for dette?

Anonymkode: 7ec69...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kilder har du for dette?

Anonymkode: 7ec69...e11

Sunt normalt folkevett basert på egen erfaring.  Merkelig spørsmål.

Anonymkode: 9c151...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sunt normalt folkevett basert på egen erfaring.  Merkelig spørsmål.

Anonymkode: 9c151...138

Så du har ingen tall, statistikker og tørre fakta som bekrefter at nordmenn er mer religiøse enn folk i nabolandene. 

Lykke til.

Anonymkode: 7ec69...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sunt normalt folkevett basert på egen erfaring.  Merkelig spørsmål.

Anonymkode: 9c151...138

Eh... Du kommer jo med en påstand om at noe er slik og sånn. Da er det naturlig at man vil vite om du har kilder på dette, eller ikke. 

Man kan ikke stole på følelser og gjemme seg bak fraser som "sunt, normalt folkevett" og "egen erfaring". 

Den påstanden du kommer med bør komme fra en pålitelig kilde, og ikke fra deg selv, hvis man skal ta det seriøst. 

Anonymkode: 2f372...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh... Du kommer jo med en påstand om at noe er slik og sånn. Da er det naturlig at man vil vite om du har kilder på dette, eller ikke. 

Man kan ikke stole på følelser og gjemme seg bak fraser som "sunt, normalt folkevett" og "egen erfaring". 

Den påstanden du kommer med bør komme fra en pålitelig kilde, og ikke fra deg selv, hvis man skal ta det seriøst. 

Anonymkode: 2f372...ca8

Det er opp til deg hva du tar seriøst uansett hvor det kommer fra.  Tror du det hadde vært mer pålitelig hvis jeg hadde henvist til en artikkel jeg hadde skrevet selv basert på mine erfaringer😂

Anonymkode: 9c151...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Tror ikke nordmenn er mer religiøse enn dansker og svensker. Det har skjedd en enorm sekularisering de siste tiårene. Du har jo enkelte områder der bibelen fortsatt følges, men feks i Oslo, tviler jeg på at det er prosentvis fler kristne enn i Stockholm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Worrysome plenty skrev:

Tror ikke nordmenn er mer religiøse enn dansker og svensker. Det har skjedd en enorm sekularisering de siste tiårene. Du har jo enkelte områder der bibelen fortsatt følges, men feks i Oslo, tviler jeg på at det er prosentvis fler kristne enn i Stockholm.....

Tror nok religiøsiteten står langt sterkere i Sverige pga masseinnvandringen fra muslimske land.

Anonymkode: 7ec69...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Tror ikke nordmenn er mer religiøse enn dansker og svensker. Det har skjedd en enorm sekularisering de siste tiårene. Du har jo enkelte områder der bibelen fortsatt følges, men feks i Oslo, tviler jeg på at det er prosentvis fler kristne enn i Stockholm.....

lol   spør en danske om det er like mye religiøsitet i Danmark som i Norge.  Hvor er bibelstedene med alle bedehusene i Danmark?

Anonymkode: 9c151...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er opp til deg hva du tar seriøst uansett hvor det kommer fra.  Tror du det hadde vært mer pålitelig hvis jeg hadde henvist til en artikkel jeg hadde skrevet selv basert på mine erfaringer😂

Anonymkode: 9c151...138

Forstår at du sliter... Ønsker deg masse god bedring!

Anonymkode: 2f372...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lol   spør en danske om det er like mye religiøsitet i Danmark som i Norge.  Hvor er bibelstedene med alle bedehusene i Danmark?

Anonymkode: 9c151...138

Verken du eller "en danske" kan svare korrekt på slike spørsmål. Du må gå til andre kilder enn din egen og andres synsing.

Anonymkode: 2f372...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge etter hva som har skjedd over lang tid og som spisser seg i våre dager. Alle skal de ofte ha betalt og ofte i dyre dommer i de ulike religiøse grupperinger og utbrytergrupper. Tror det er mye interne stridigheter som dels splitter lokalsamfunnene slik at mange ikke er på talefot engang. Mindre og mindre samme syn og samme tro. Har innvirkninger på alle typer arbeider og tjenester som det nå er stor konkurranse om. Tror det er derfor så få vil gå i presteyrket i dag. Alt handler om penger i dag selv også mange sier annet.

Anonymkode: a0e50...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at du sliter... Ønsker deg masse god bedring!

Anonymkode: 2f372...ca8

Det er helt åpenbart du som sliter.

Lykke til.

Anonymkode: 7ec69...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Musikk og blosterarrangement og lokaler koster og noen skal betale. Medlemstallet synker da her er mye som skjer under overflaten i det religiøse liv i lokalsamfunnene. Nå er det mange livssyngrupperinger som" melder seg på i konkuransen" Alt henger sammen med det lokale næringsliv og mye har striden i KrF for åpen scene hatt å si tror jeg. Alle tenker sitt og det topper seg rundt høytidene sikkert. Mange føler kanskje de har stått på gratis  og vært kjekke og greie i alle år med lite av heder og ære . Det er veldig trist å se . Alle fyker på alle nå.vedlikeholdsforsømmelsene ved mange kirker også. Flere bydeler her også  ser nå ut som standarden i den TV serien med innhold fra 50 tall i serien  " Hjartaet på rette sted". Gamle trekkfulle Gudsus med hull i murene og  bolighus og bydeler som ingenting med kirken og gjøre  har forfaller som i tider vi trodde vi hadde forlatt.  På den annen side noen øking i "husleia "tror jeg ingen ønsker nå.

Anonymkode: a0e50...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt åpenbart du som sliter.

Lykke til.

Anonymkode: 7ec69...e11

Helt åpenbart er det egentlig ab... 7ff som sliter.

Anonymkode: 2f372...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også økt hemmelighold. Sett tegn på at ting skjer i det skjulte. Alle får ikke lenger være med på alt virker som.

Anonymkode: a0e50...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett mennesker som ser ut som de er i " hemmelig oppdrag" tror de selv tror jeg.

Stemmer at mitt hjerte sliter.

Anonymkode: a0e50...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg heier på Kirken jeg. Men det er mye helt forferdelig som finner sted under overflaten i dag tror jeg. Tror ikke hva vedkommende beskriver i starten av denne tråden er tatt ut av luften selv om det ikke er noen meningsmålingreferanse.

Anonymkode: a0e50...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...