Gå til innhold

Kan man få eggløsning to ganger uten mens i mellom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg er en jente på 24 år som nå prøver å bli gravid. Jeg sluttet på p-pillene i oktober etter å ha gått på dem i 11 år. Jeg fikk en blødning da jeg sluttet, siden jeg fullførte brettet. 31.10.18 hadde jeg eggløsning (testet positiv med EL-test). Dette er nå 15 dager siden. Jeg har ikke fått mens, som egentlig skulle kommet 12.11 ifølge p-pille-syklusen. Jeg har testet negativt på 2 graviditetsprøver. 

Mitt spørsmål er; kan man ha to eggeløsninger uten mens i mellom? 

Anonymkode: 1e9f1...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Generelt sett er svaret nei til at man kan ha to eggløsninger. Det er hormonforstyrrelser som kan gi positivt utslag uten at det betyr eggløsning. Du kan ikke regne med 'p-pille syklus' for det er en kunstig syklus som avsluttes når du slutter med pillen. Det kan ta noen tid for naturlig syklus å komme i gang etter at du har sluttet med p-pille. Ta graviditetstest en gang hver uke, og se det an. Hvis du ikke har fått menstruasjon på tre måneder, kan du søke lege.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...