Gå til innhold

Har jeg rett i å bli irritert over dette?

Anbefalte innlegg

Ah, jeg er så irritert. 

Jeg ble innlagt på psykiatrisk sykehus. Manisk. Fikk 15 mg Zyprexa og 3 mg Temesta i 2-tiden på natten. 3 mg Temesta igjen 8:30 på morgenen. Samtale med lege klokka 9. Legen presterer å si: "du virker ikke særlig manisk lenger". Er det mulig?! Jeg var jo helt i ørska. Halvt i søvne pga. Zyprexaen, og litt rusa på Temesta. Selvsagt virket jeg vel ikke manisk når de hadde sløvet meg på medisiner. Er det bare meg, eller er det lov å bli litt irritert når en lege ved psyk. akuttavdeling ikke forstår at en manisk pasient ikke fremstår som like manisk etter relativt moderat medisinering? 

Jeg pleier alltid å bli trøtt og sløv på disse medisinene, og når effekten dabber av, får jeg mer energi igjen. Ny dose medisin - sløv igjen, og så videre. 

Anonymkode: 2a135...642

Fortsetter under...

11 minutter siden, kupton skrev:

Les det du selv skriver. Han sier du ikke virker manisk. Du sier: "Selvsagt virket jeg vel ikke manisk når de hadde sløvet meg på medisiner". Dere er jo helt enige.

Ja, ser den. Sorry, jeg skulle kanskje utfylt litt mer. Tenkte ikke på at det fremsto slik ;) Det var også det at legen stilte seg kritisk til om jeg var bipolar i det hele tatt resten av samtalen. Hun lurte på om det var traumer fra fortiden som gjorde at jeg ville bli innlagt. Det var litt på jordet. Hun hadde lest om traumer i journalen min, og det stemmer at jeg har opplevd noe traumatisk, men det betyr ikke at jeg faket mani for å få oppmerksomhet. Og da brukte hun også det at jeg ikke virket manisk mer, og snakket som om det var gått over i løpet av noen timer, men det hadde j ikke det, jeg var bare nedsløvet. Derfor ble jeg irritert. Det er ganske irriterende å bli feil-analysert.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ser den. Sorry, jeg skulle kanskje utfylt litt mer. Tenkte ikke på at det fremsto slik ;) Det var også det at legen stilte seg kritisk til om jeg var bipolar i det hele tatt resten av samtalen. Hun lurte på om det var traumer fra fortiden som gjorde at jeg ville bli innlagt. Det var litt på jordet. Hun hadde lest om traumer i journalen min, og det stemmer at jeg har opplevd noe traumatisk, men det betyr ikke at jeg faket mani for å få oppmerksomhet. Og da brukte hun også det at jeg ikke virket manisk mer, og snakket som om det var gått over i løpet av noen timer, men det hadde j ikke det, jeg var bare nedsløvet. Derfor ble jeg irritert. Det er ganske irriterende å bli feil-analysert.

Hvorfor mener du selv at du er/var manisk da? Hva gjorde du som tilsier det? Og hvorfor ville du bli innlagt?

Anonymkode: 7d190...71f

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du selv at du er/var manisk da? Hva gjorde du som tilsier det? Og hvorfor ville du bli innlagt?

Anonymkode: 7d190...71f

Pårørende fikk meg til legevakta, og legevakta la meg inn på tvang pga mani. Jeg ønsket det ikke selv, akkurat. Har hatt manier før, så vet hva det er. Hele omgangskretsen min vet hvordan mani ser ut.

0 søvn, ned flere kilo, brukt masse penger, hyperseksuell, masse prosjekter, snakker som en foss, finner på masse tull, hallusinasjoner osv. 

Mye blir jo veldig dempet på medisiner på sykehus. Orker ikke gjøre alt det når jeg er neddopa.

Jaja, samma det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...