Gå til innhold

Erfaring med kombinert vask-tørk-maskin?


frosken

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en kombinert vaske- og tørkemaskin, men finner stort sett bare tester som ikke er veldig begeistret for noen av maskinene. Er det noen som har erfaring med at tørkefunksjonen er ok? Bruker tørketrommel primært til sengetøy og håndklær, men vil gjerne at de er tørre nok til å legges i skapet når programmet er ferdig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, frosken skrev:

Jeg vurderer å kjøpe en kombinert vaske- og tørkemaskin, men finner stort sett bare tester som ikke er veldig begeistret for noen av maskinene. Er det noen som har erfaring med at tørkefunksjonen er ok? Bruker tørketrommel primært til sengetøy og håndklær, men vil gjerne at de er tørre nok til å legges i skapet når programmet er ferdig....

Vi har på hytta, og tørkefunksjonen er ok. Som ved vanlig tromling pleier jeg å forsøke å få til å ta ut tøyet mens det fortsatt er varmt, og riste tøyet lett for å få ut den siste fuktigheten før jeg bretter sammen. 

 

Ulempen er at hele programmet med vask og tørk tar noe sånt som 5-6 timer, av denne grunn er det egentlig sjelden vi bruker trommelfunksjonen. Merk også at maskinen har mindre kapasitet enn en vanlig vanskemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Vi har på hytta, og tørkefunksjonen er ok. Som ved vanlig tromling pleier jeg å forsøke å få til å ta ut tøyet mens det fortsatt er varmt, og riste tøyet lett for å få ut den siste fuktigheten før jeg bretter sammen. 

 

Ulempen er at hele programmet med vask og tørk tar noe sånt som 5-6 timer, av denne grunn er det egentlig sjelden vi bruker trommelfunksjonen. Merk også at maskinen har mindre kapasitet enn en vanlig vanskemaskin.

Takk for svar:-) Husker du hvilket merke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, frosken skrev:

Er det noen som har erfaring med at tørkefunksjonen er ok?

Vi hadde en kombimaskin for mange år siden (Siemens, tror ikke akkurat den finnes lenger). Den eneste ulempen var at den hadde mindre kapasitet som tørketrommel enn ved vask. Man måtte altså enten vaske mindre enn full maskin, eller ta ut noe etter og tørke det på annen måte (evt. la det vente).

For en liten husstand vil jeg tro det kan gå helt fint, men sjekk kapasiteten sammenliknet med hva du er vant til fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, frosken skrev:

Takk for svar:-) Husker du hvilket merke? 

Sjekket e-posten nå og fant linken (ja, imponert over meg selv):

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/WD42A96160/electrolux-vask-tork-wd42a96160

 

(kom på etterpå at jeg ikke er helt sikker på om det var nøyaktig denne vi endte opp med, men det var samme merke og ganske lik)

 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik i leiligheten min (som jeg leier ut for tida) og er storfornøyd.  Jeg bor alene og synes det passer ypperlig for alene husholdning.  Før da jeg hadde familie og siden alene med tenåringer var det enklere med en av hver.

Jeg brukte den mest på håndklær og sengetøy, og det var godt tørt da den var ferdig.  Nå har jeg kun vaskemaskin og savner å ha tørketrommel.  Husker ikke merket, men den har i hvert fall 10 års garanti og jeg har noen år til;)

Anonymkode: 85a55...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Xtra skrev:

Sjekket e-posten nå og fant linken (ja, imponert over meg selv):

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/WD42A96160/electrolux-vask-tork-wd42a96160

 

(kom på etterpå at jeg ikke er helt sikker på om det var nøyaktig denne vi endte opp med, men det var samme merke og ganske lik)

 

Ganske imponert jeg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Vi hadde en kombimaskin for mange år siden (Siemens, tror ikke akkurat den finnes lenger). Den eneste ulempen var at den hadde mindre kapasitet som tørketrommel enn ved vask. Man måtte altså enten vaske mindre enn full maskin, eller ta ut noe etter og tørke det på annen måte (evt. la det vente).

For en liten husstand vil jeg tro det kan gå helt fint, men sjekk kapasiteten sammenliknet med hva du er vant til fra før. 

Jeg tok sjansen på å kjøpe en kombimaskin. Elkjøp har 50 dagers returrett, så da kan jeg jo bare teste den noen ganger for å se at tøyet blir tørt nok. Er deilig å slippe "tårn" på et lite bad. Jeg flytter fra stort gammel hus til liten kompakt leilighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en slik i leiligheten min (som jeg leier ut for tida) og er storfornøyd.  Jeg bor alene og synes det passer ypperlig for alene husholdning.  Før da jeg hadde familie og siden alene med tenåringer var det enklere med en av hver.

Jeg brukte den mest på håndklær og sengetøy, og det var godt tørt da den var ferdig.  Nå har jeg kun vaskemaskin og savner å ha tørketrommel.  Husker ikke merket, men den har i hvert fall 10 års garanti og jeg har noen år til;)

Anonymkode: 85a55...214

Høres ut som om du har brukt den omtrent som jeg kommer til, så nå har jeg tatt sjansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...