Gå til innhold

Google og fødselsdagen din.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere lagt merke til at på fødselsdagen din så har Google lys oppe  på bokstavene sine  ved " inngangsporten" til søket ditt på den dagen du fyller år. Med fine farger. Så fine og så hyggelig. Bare vent til Din dag.

 

Anonymkode: d8b7f...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Levende bursdagslys" så utrolig fine. Men de er vel ikke synlig for dere før enn på bursdagen deres egen. Men dere har kanskje opplevet det samme selv på deres konto eller er blitt mere blaserte med årene så man ser ikke så nøye. Eller helsa er kanskje veldig ugreit så man orker ikke.

Anonymkode: d8b7f...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere lagt merke til at på fødselsdagen din så har Google lys oppe  på bokstavene sine  ved " inngangsporten" til søket ditt på den dagen du fyller år. Med fine farger. Så fine og så hyggelig. Bare vent til Din dag.

 

Anonymkode: d8b7f...a7e

Lurer litt på hvordan Google vet du har bursdag? Er det noe de ikke vet?

Hvem vet.

Anonymkode: b555a...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendet på Googles startside endrer seg jo hele tiden, så jeg ville neppe lagt merke til om det var noen lys der på bursdagen eller andre dager.

 

Ikke overraskende, om Google vet fødselsdagen min, slik hen vet svært mye annet om meg.  Mye har vel også "fortalt" før jeg ble mer bevisst på personvern. Her finner du en oversikt over de interesser Google mener at du har, for målrettet annonsering: https://adssettings.google.com/authenticated?hl=no

 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så etter i dag morges.Bursdagslysene og pynten har nok noe med høytiden som nærmer seg og er kjempefin uansett. Enig om personvern. Man blir heldigvis stadig flinkere.

En annen sak jeg har lagt merke til nå nylig fra Googles produksjon (tror jeg) er en liten" scene" hvor noen tegneseriebarn dras mellom tegneseriefaren og tegneseriemoren. Frem og tilbake. Den er kommet frem når jeg har vært inne på DOL og er jo noe mange kan kjenne seg igjen i.

Anonymkode: d8b7f...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det jeg har skrevet her ble forståelig. Også dette er vanskelig å sette ord på liksom. Jeg forstår jo også at slike observasjoner i datakilder kan ha med " feeden" å gjøre. Altså hva dataen tror man er interessert i av å kjøpe av forbruksartikler som garn og strikke-bøker og slike altfor dyre  fristelser. Tror vel også det har med at det går mot jul å gjøre med litt mere fargebruk og festivitas. Mange kjøper jo fremdeles julegaver tror jeg da. Jeg vet ikke. Men bildet var endret i dag fra der jeg sitter å ser.

Anonymkode: d8b7f...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen " bursdagslys" over Googlebokstavene over søkefeltet nå nei. Vi påvirkes nok mye av denne dataen tror jeg. Jeg er blitt mye mer skeptisk. Ingenting er gratis tror jeg . Noe annet er uvirkelighetsfølelse og ikke særlig realistisk.Kostnadene kommer som regel i etterkant og man må være forsiktig så man ikke mister oversikt for virkeligheten er hard for oss utenfor arbeidslivet og kanskje syke attpåtil.Kanskje for andre også. Ting er ofte mere komplisert enn man tror.

Synes jeg har vært 63 så lenge så rart. Men jeg er blitt sylte forkjølet så går ikke ut av døra i dag om jeg ikke må. 

Håper det ble forståelig. God dag videre😊

Anonymkode: d8b7f...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har lagt merke til det, men det har kanskje en sammenheng med om man har lagt inn fødselsdato på facebook. :) I alle fall kommer det masse reklamer på fb om jeg søker på noe i google. Søker jeg etter sko får jeg masse skoreklame på fb f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det veldig kjekt med å ha fått nettet. Jeg har tenkt meg på et hagesenter i nærheten til våren og nå står det mye i avisa om kjedens kanskje konkusproblemer. Det er dessverre så mye avviklingen av alle typer virksomheter i dag så lurt å sjekke på nett om stedet fortsatt har åpent før man drar. Slik er nettet veldig greit fra kundens ståsted da...

Anonymkode: d8b7f...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt om dette hagesentrret også blir borte. Ikke andre steder i mils omkrets her omkring som har litt utvalg og er forholdsvis lett tilgjengelig for folk som ikke har eller kjører bil. Bare surt.Men de som jobber dere får kanskje valg om omplassering andre steder i landet. Jeg vet ikke. 

Anonymkode: d8b7f...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...