GĂ„ til innhold

Vil bare dele noe med dere 😃


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har strevd med noe sosialt pÄ jobben i over ett Är. Hver eneste dag har jeg grudd meg og vÊrt sterkt plaget pÄ jobb.Problemet er kort sagt sosial angst og mange kolleger med sterke personligheter. Jeg har fÞlt meg sÄ liten og opptrÄdt usynlig.

NÄ har jeg med god hjelp jobbet med dette en stund. Jeg har trent hver dag. Jeg har sakte men sikkert gradvis «tatt plass»/blitt synlig. Begynte med Ä si «hei» gradvis hÞyere og etter hvert bl.a gradvis ta initiativ til Ä snakke i gruppa.

Jeg trodde ikke dette var mulig Ä endre. NÄ gÄr det sÄ bra at jeg klarer Ä gi overraskende mye «f» nÄr jeg sier noe og om jeg blir vurdert. Og jeg fÄr t.o.m positive tilbakemeldinger - vi har det trivelig og morsomt. Jeg tÞr Ä vÊre meg selv litt, og ting har blitt lettere for meg. Jeg er ogsÄ overrasket over hvor mye positivt jeg klarer Ä bidra med uten Ä fÞle meg dum :) 

Ville bare dele dette med dere. Dette er sÄ positivt for meg. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg har strevd med noe sosialt pÄ jobben i over ett Är. Hver eneste dag har jeg grudd meg og vÊrt sterkt plaget pÄ jobb.Problemet er kort sagt sosial angst og mange kolleger med sterke personligheter. Jeg har fÞlt meg sÄ liten og opptrÄdt usynlig.

NÄ har jeg med god hjelp jobbet med dette en stund. Jeg har trent hver dag. Jeg har sakte men sikkert gradvis «tatt plass»/blitt synlig. Begynte med Ä si «hei» gradvis hÞyere og etter hvert bl.a gradvis ta initiativ til Ä snakke i gruppa.

Jeg trodde ikke dette var mulig Ä endre. NÄ gÄr det sÄ bra at jeg klarer Ä gi overraskende mye «f» nÄr jeg sier noe og om jeg blir vurdert. Og jeg fÄr t.o.m positive tilbakemeldinger - vi har det trivelig og morsomt. Jeg tÞr Ä vÊre meg selv litt, og ting har blitt lettere for meg. Jeg er ogsÄ overrasket over hvor mye positivt jeg klarer Ä bidra med uten Ä fÞle meg dum :) 

Ville bare dele dette med dere. Dette er sÄ positivt for meg. 

SĂ„ flott :)

Synes det er fint at du deler positive ting. Kanskje det kan hjelpe andre ogsÄ, det Ä se at det faktisk gÄr an Ä fÄ det bedre :)

 

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kjempebra MxxM. God erfaring Ă„ ha. ❀

Jeg har lignende erfaring som deg, jeg er blitt mye bedre av Ä jobbe en plass over lang tid. Selv om det er langt igjen, og det fortsatt er ting ved meg som gÄr ut over hvordan jeg mestrer arbeidsoppgaver, sÄ har jobben vÊrt det aller viktigste som har skjedd meg i mitt voksne liv.   

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

pÄskelilje

SÄ flott Ä hÞre! Veldig fint at du viser her at det gÄr an Ä bryte mÞnstre, og ta mer plass i "flokken", og dermed Þke trivselen!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det varmer om hjertet nÄr jeg ser slike positive poster her inne :) Kanskje det kan inspirere andre og skal du se.

Sist, men ikke minst: God jobba - dette stÄr det respekt av.

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

17 timer siden, MxxM skrev:

Jeg har strevd med noe sosialt pÄ jobben i over ett Är. Hver eneste dag har jeg grudd meg og vÊrt sterkt plaget pÄ jobb.Problemet er kort sagt sosial angst og mange kolleger med sterke personligheter. Jeg har fÞlt meg sÄ liten og opptrÄdt usynlig.

NÄ har jeg med god hjelp jobbet med dette en stund. Jeg har trent hver dag. Jeg har sakte men sikkert gradvis «tatt plass»/blitt synlig. Begynte med Ä si «hei» gradvis hÞyere og etter hvert bl.a gradvis ta initiativ til Ä snakke i gruppa.

Jeg trodde ikke dette var mulig Ä endre. NÄ gÄr det sÄ bra at jeg klarer Ä gi overraskende mye «f» nÄr jeg sier noe og om jeg blir vurdert. Og jeg fÄr t.o.m positive tilbakemeldinger - vi har det trivelig og morsomt. Jeg tÞr Ä vÊre meg selv litt, og ting har blitt lettere for meg. Jeg er ogsÄ overrasket over hvor mye positivt jeg klarer Ä bidra med uten Ä fÞle meg dum :) 

Ville bare dele dette med dere. Dette er sÄ positivt for meg. 

Synest det er fint nĂ„r ogsĂ„ positive ting blir delt her 😀.

Har ogsÄ forandret meg VELDIG nÄr det gjelder Ä vÊre trygg blant andre. Tror jeg mÄ ha hatt sosial angst fÞr, uten at det har stÄtt som diagnose. Det er borte nÄ. Kan snakke fritt med andre, ogsÄ i smÄ grupper. TÞr faktisk ogsÄ Ä ta opp litt ubehagelige ting med andre. Mye mindre opptatt av hva andre tenker. FÄr mye lettere nye venner. 

Har ikke jobba sÊrlig mye med dette i terapi. Det har gradvis blitt bedre. Det har kanskje fÄtt et ekstra lÞft etter Ä ha hÞrt Wilhelmsen. Har veldig sansen for ham. 

Liker ennÄ  ikke Ä snakke til store forsamlinger da, stÄ framme og holde foredrag,   men det er ikke sÄ ofte jeg mÄ, og ogsÄ det har blitt mye bedre. Jeg kan sitte pÄ plassen min og stille spÞrsmÄl og komme med innspill ogsÄ selv om jeg vet sterke personligheter vil vÊre helt uenig. Helt uaktuelt for noen Är siden.

Tenker av og til pÄ at jeg skulle fÄtt hjelp med dette i barndommen. Hvordan hadde livet mitt sett ut da? Men legger det fra meg, kan ikke forandre fortiden uansett.

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg er overveldet over all responsen jeg fikk i denne trĂ„den. Det hadde jeg aldri trodd.. setter stor pris pĂ„ det. Tusen takk, alle sammen 😃

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

2 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg har mistet masse tro pÄ meg selv igjen nÄ. 

Vi som synes vi kjenner deg ganske godt, vet at du jevnlig gjÞr nettopp det. OgsÄ vet vi ogsÄ at du etter Ä ha fÄtt samlet deg litt, fortsetter Ä jobbe for en mer stabilt god selvfÞlelse. Den ustabile og sÄre selvfÞlelsen er noe du har eksponert svÊrt tydelige mange ganger, det gjÞr vondt for deg mens det stÄr pÄ, men du reiser deg alltid igjen og gÄr videre. 

PrÞv Ä trÞste deg selv nÄr du gÄr pÄ trynet, og kanskje kan du ogsÄ oppfordre deg selv til Ä ikke gÄ altfor langt inn i selvkritikk og fordÞmmelse. Snakk til deg selv, slik du ville snakket til en annen i samme situasjon. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

52 minutter siden, frosken skrev:

Vi som synes vi kjenner deg ganske godt, vet at du jevnlig gjÞr nettopp det. OgsÄ vet vi ogsÄ at du etter Ä ha fÄtt samlet deg litt, fortsetter Ä jobbe for en mer stabilt god selvfÞlelse. Den ustabile og sÄre selvfÞlelsen er noe du har eksponert svÊrt tydelige mange ganger, det gjÞr vondt for deg mens det stÄr pÄ, men du reiser deg alltid igjen og gÄr videre. 

PrÞv Ä trÞste deg selv nÄr du gÄr pÄ trynet, og kanskje kan du ogsÄ oppfordre deg selv til Ä ikke gÄ altfor langt inn i selvkritikk og fordÞmmelse. Snakk til deg selv, slik du ville snakket til en annen i samme situasjon. 

Jeg skal prÞve Ä reise meg og jobbe videre med selvfÞlelsen. 

Takk for at du tror pÄ meg og stÞtter meg nÄr jeg har det som verst. Jeg var til frisÞren idag og farget hÄret, og satt 3 timer foran speilet og sa til meg selv hvor stygg, feit og heslig jeg er. Jeg blir kvalm av meg selv. Men jeg ville aldri tenkt det om noen annen og gjÞr det heller ikke. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 15.11.2018 den 16.08, MxxM skrev:

Jeg har strevd med noe sosialt pÄ jobben i over ett Är. Hver eneste dag har jeg grudd meg og vÊrt sterkt plaget pÄ jobb.Problemet er kort sagt sosial angst og mange kolleger med sterke personligheter. Jeg har fÞlt meg sÄ liten og opptrÄdt usynlig.

NÄ har jeg med god hjelp jobbet med dette en stund. Jeg har trent hver dag. Jeg har sakte men sikkert gradvis «tatt plass»/blitt synlig. Begynte med Ä si «hei» gradvis hÞyere og etter hvert bl.a gradvis ta initiativ til Ä snakke i gruppa.

Jeg trodde ikke dette var mulig Ä endre. NÄ gÄr det sÄ bra at jeg klarer Ä gi overraskende mye «f» nÄr jeg sier noe og om jeg blir vurdert. Og jeg fÄr t.o.m positive tilbakemeldinger - vi har det trivelig og morsomt. Jeg tÞr Ä vÊre meg selv litt, og ting har blitt lettere for meg. Jeg er ogsÄ overrasket over hvor mye positivt jeg klarer Ä bidra med uten Ä fÞle meg dum :) 

Ville bare dele dette med dere. Dette er sÄ positivt for meg. 

 

40 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg har mistet masse tro pÄ meg selv igjen nÄ. 

Jeg burde ikke startet denne trÄden. 

Jeg synes frosken har gode rÄd, men vil bare legge til at det at du har disse fÞlelsene nÄ ikke innebÊrer at du ikke burde startet denne trÄden. Din opplevelse pÄ torsdag blir ikke undergravd av at du nÄ har en annen opplevelse. Det er ikke en svakhet, selv om det (muligens for deg ogsÄ) fÞles slik.

Jeg har ogsÄ ofte tenkt det nÄr ting har vÊrt vanskeligere, jeg skammer meg pÄ en mÄte over Ä ha vÊrt optimistisk og positiv, og til og med meddelt det til andre. Men det er lov Ä uttrykke hÄp og positive opplevelser, selv om man uka etter ikke forstÄr hvordan man kunne ha de opplevelsene, fordi de virker sÄ langt unna, nÊrmest utenkelige :)

De positive tilbakemeldingene og responsen du fikk pÄ innlegget ditt er ikke avhengig av at det fortsetter Ä vÊre slik, at det ikke er nedturer innimellom. Du skylder pÄ en mÄte ingen andre noen ting ved Ä ha skrevet et slikt innlegg. Jeg skjÞnner det kan vÊre vanskelig Ä tenke slik, og jeg klarer det ikke selv.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

15 minutter siden, umakenverdt skrev:

 

Jeg synes frosken har gode rÄd, men vil bare legge til at det at du har disse fÞlelsene nÄ ikke innebÊrer at du ikke burde startet denne trÄden. Din opplevelse pÄ torsdag blir ikke undergravd av at du nÄ har en annen opplevelse. Det er ikke en svakhet, selv om det (muligens for deg ogsÄ) fÞles slik.

Jeg har ogsÄ ofte tenkt det nÄr ting har vÊrt vanskeligere, jeg skammer meg pÄ en mÄte over Ä ha vÊrt optimistisk og positiv, og til og med meddelt det til andre. Men det er lov Ä uttrykke hÄp og positive opplevelser, selv om man uka etter ikke forstÄr hvordan man kunne ha de opplevelsene, fordi de virker sÄ langt unna, nÊrmest utenkelige :)

De positive tilbakemeldingene og responsen du fikk pÄ innlegget ditt er ikke avhengig av at det fortsetter Ä vÊre slik, at det ikke er nedturer innimellom. Du skylder pÄ en mÄte ingen andre noen ting ved Ä ha skrevet et slikt innlegg. Jeg skjÞnner det kan vÊre vanskelig Ä tenke slik, og jeg klarer det ikke selv.

Takk til deg ogsÄ. Det har vÊrt mange tÄrer og hÄplÞshetsfÞlelsr i kveld nÄr ting gikk opp for meg. Men jeg skal reise meg igjen og gÄ videre. Jeg skal klare det. 

Jeg hÄper at du etter hvert klarer Ä fÞlge dine egne, gode rÄd :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

19 timer siden, frosken skrev:

Vi som synes vi kjenner deg ganske godt, vet at du jevnlig gjÞr nettopp det. OgsÄ vet vi ogsÄ at du etter Ä ha fÄtt samlet deg litt, fortsetter Ä jobbe for en mer stabilt god selvfÞlelse. Den ustabile og sÄre selvfÞlelsen er noe du har eksponert svÊrt tydelige mange ganger, det gjÞr vondt for deg mens det stÄr pÄ, men du reiser deg alltid igjen og gÄr videre. 

PrÞv Ä trÞste deg selv nÄr du gÄr pÄ trynet, og kanskje kan du ogsÄ oppfordre deg selv til Ä ikke gÄ altfor langt inn i selvkritikk og fordÞmmelse. Snakk til deg selv, slik du ville snakket til en annen i samme situasjon. 

Jeg trodde jeg skulle takle det pÄ jobben dÄrlig idag, men det gikk utrolig bra, ingen tilbakefall der :)  

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

  • 2 uker senere...

Det kan fÞles som at jeg ikke har hatt noen fremgang nÄr det gÄr dÄrlig pÄ andre omrÄder. Men jeg vil bare fortelle dere at jeg ikke har hatt noen tilbakefall pÄ dette omrÄdet. Jeg har nÄdd mÄlet mitt, og det er ubeskrivelig godt Ä ikke ha denne sterke angsten pÄ jobb lenger.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...