Gå til innhold

Diagnose-spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er diagnostisert med F31.9 Uspesifisert bipolar affektiv lidelse. Vil det tilsi at psykiateren er usikker på om jeg har en bipolar lidelse?

Anonymkode: 2dde9...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er diagnostisert med F31.9 Uspesifisert bipolar affektiv lidelse. Vil det tilsi at psykiateren er usikker på om jeg har en bipolar lidelse?

Anonymkode: 2dde9...6c2

Det lurer jeg og på, tror jeg har uspesifisert schizoaffektiv lidelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er diagnostisert med F31.9 Uspesifisert bipolar affektiv lidelse. Vil det tilsi at psykiateren er usikker på om jeg har en bipolar lidelse?

Anonymkode: 2dde9...6c2

Nei, det betyr at en mener du har BP, men at en til nå ikke har nok kunnskap til å spesifisere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Underbar skrev:

Og hva med alle disse tentative diagnosene...? 🙄

Det er foreløpige diagnoser inntil en har nok kunnskap til å sette en sikker diagnose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, kupton skrev:

Det er foreløpige diagnoser inntil en har nok kunnskap til å sette en sikker diagnose. 

Okei. Hva betyr da en tentativ uspesifisert diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, kupton skrev:

Nei, det betyr at en mener du har BP, men at en til nå ikke har nok kunnskap til å spesifisere. 

Mener du da at man ikke har nok kunnskap til å spesifisere om det er type 1 eller 2?

Anonymkode: 2dde9...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener du da at man ikke har nok kunnskap til å spesifisere om det er type 1 eller 2?

Anonymkode: 2dde9...6c2

Ja, jeg antar at det er grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Ja, jeg antar at det er grunnen.

Skjønner, takk for at du tok deg tid til å svare meg på dette.

Anonymkode: 2dde9...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den endelige diagnosen for et behandlingsforløp blir satt ved utskrivelse/avslutning av poliklinisk behandling. I prinsippet er arbeidshypotesene/diagnosene frem til da tentative. Men i praksis er det stor variasjon. I noen tilfeller kan en stille diagnosen BP1 etter to minutter. I andre tilfeller er det betydelig tvil selv ved utskrivelse/avslutning. Det kan en blant annet se ved at diagnosen endrer seg ved senere innleggelser/senere polikliniske kontakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...