Gå til innhold

Gikk på en scam. Hypoman i sobrilrus. Noen som vet om det er farlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dårlig dømmekraft for tiden. Går aldri på sånt. Dreit meg ut mens jeg var sløv, og gikk på denne: https://www.google.no/amp/s/www.datahjelperne.no/freia-sjokolade-facebook-spam/amp/

Jeg fylte inn navn, fødselsdato, kjønn, tlf, adr og email. Fylte ikke inn personnummer eller visa-info. Etter å ha gjort dette kom jeg til et samtykkeskjema som jeg ikke trykket ok på da jeg skjønte at det var bull. Jeg svarte ikke på alle disse spørsmålene om Canal Digital osv. Men jeg rakk å drite meg ut, og fikk en SMS om at jeg kunne komme å hente sjokoladen 😬 + en link som jeg ikke trykket på. Bare slettet smsen. 

Infoen jeg ga ligger uansett på www, så det er kanskje ikke krise? Er det fare for at alt går til hælvete, og at jeg blir utsatt for identitetstyveri, SMS-svindel og tyveri, eller er det spam som er straffen for å ha gått på? Jævlig sur på meg sjøl, at jeg kunne være så jævla dum😠

Noen som vet noe om sånt?

Anonymkode: 5a38b...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Vil tro de har fanget opp informasjonen selv om du ikke trykket ok. Det har jeg selv opplevd da jeg fylte ut et skjema og angret før jeg var ferdig. Det dreide seg bare om e-post og navn, men fytterakkeren som jeg ble spammet. Du bør nok være litt på vakt..

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Vil tro de har fanget opp informasjonen selv om du ikke trykket ok. Det har jeg selv opplevd da jeg fylte ut et skjema og angret før jeg var ferdig. Det dreide seg bare om e-post og navn, men fytterakkeren som jeg ble spammet. Du bør nok være litt på vakt..

Huff, ja. Det rare (fine) er at jeg ikke har fått noe spam enda. Kanskje gikk det fint.

Anonymkode: 5a38b...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huffameg, litt spam? Storm i vannglass

Anonymkode: 57cda...6bd

Overraskende nok ikke. Kanskje jeg slapp fordi jeg ikke fulgte linken i smsen? 
Jeg ordnet kredittsperre, og sprerre på mobilkjøp for å være på den sikre siden :)

Anonymkode: 5a38b...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...