Gå til innhold

Sover dårlig.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

I går natt sov jeg dårlig, og i natt har jeg ikke sovet i det hele tatt. Det skjedde etter at jeg byttet på senga, trodde jeg skulle sove godt jeg da men nei. Og jeg skal på trening i dag,lurer på hvordan det går. Lurer på om jeg skal spør om å få imovane i tillegg til seroquel,om jeg får det da. Eller er det noe annet jeg kan få? Er avhengig av å sove, fikk ikke stilnoct av denne psykiateren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter også med å sove selv om jeg bruker 100 mg quetiapin.  Har imovane som jeg tar innimellom når det har blitt mange dager med alt for lite søvn, sover da maks 2 timer ekstra. Bruker det kanskje litt for sjelden da jeg er så redd for å bli avhengig.  

Hvor mye Seroquel bruker du? Kanskje du kan prøve å øke den først?

Du kommer nok til å bli sliten etter treningen idag, men da sover du kanskje  bedre til natten .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg sliter også med å sove selv om jeg bruker 100 mg quetiapin.  Har imovane som jeg tar innimellom når det har blitt mange dager med alt for lite søvn, sover da maks 2 timer ekstra. Bruker det kanskje litt for sjelden da jeg er så redd for å bli avhengig.  

Hvor mye Seroquel bruker du? Kanskje du kan prøve å øke den først?

Du kommer nok til å bli sliten etter treningen idag, men da sover du kanskje  bedre til natten .

Ok. Det er et slit det der å ikke få sove.Vil helst sove mer enn to timer,men har ikke tenkt å ta det hver kveld hvis jeg får det. 

Jeg bruker 100 mg seroquel, i høyere dose får jeg hjertebank...isåfall når jeg tok 300 mg. 

Ja håper jeg får sove til natten igjen, blir litt tommelomsk oppi hodet av dette. Gruer meg til treningen,men skal få det fort overstått i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det er et slit det der å ikke få sove.Vil helst sove mer enn to timer,men har ikke tenkt å ta det hver kveld hvis jeg får det. 

Jeg bruker 100 mg seroquel, i høyere dose får jeg hjertebank...isåfall når jeg tok 300 mg. 

Ja håper jeg får sove til natten igjen, blir litt tommelomsk oppi hodet av dette. Gruer meg til treningen,men skal få det fort overstått i dag.

Jeg sov vesentlig bedre på 300 mg quetiapin, men fikk så mye bivirkninger at jeg måtte trappe ned, dessverre. 

Skjønner at du blir litt tommelomsk oppi hodet av lite søvn, det blir jeg også. Flott hvis du greier å gå på treningen, det gjør så godt for kroppen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Jeg sov vesentlig bedre på 300 mg quetiapin, men fikk så mye bivirkninger at jeg måtte trappe ned, dessverre. 

Skjønner at du blir litt tommelomsk oppi hodet av lite søvn, det blir jeg også. Flott hvis du greier å gå på treningen, det gjør så godt for kroppen :)

 

Du gjorde det ja,kanskje jeg kunne prøvd med litt mer. Får se hva psykiateren sier. 

Ja jeg kommer nok til å gå på treningen, får se hvordan det går. Er glad når det er over :) Har ikke motivasjon i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på trening selv om det var tungt i dag, gikk fint i grunn :) 

Men om jeg får imovane eller stilnoct av fact gjenstår å se, måtte helst gå til fastlegen for de pleide ikke å skrive ut vanedannende der. Det er det dummeste jeg har hørt, før fikk jeg imovane fra dps. Og hva i alle dager er de redd for? Det er jo medisiner som finnes av en grunn, jeg har ikke tenkt å misbruke det. Men får se nå da, får jeg det ikke blir jeg skuffet. Kan ikke få time på dagen hos fastlegen pga det her,jeg vil bare sove i natt for i morgen skal vi besøke barnebarnet. Må jo være i form da. Forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Fionys skrev:

Noen dager med lite søvn er ikke farlig, men hvis det vedvarer så kan det være greit å få noe for å få sove. 

Sover du noe på dagen?

Nei vet det ikke er farlig,men jeg blir helt utenfor og føler meg ikke bra. Det går jo ikke når jeg skal besøke barnebarnet. 

Sover ikke på dagen nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Kom meg på trening selv om det var tungt i dag, gikk fint i grunn :) 

 

Så bra! :)  Og gjetter det føles godt etterpå! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Xtra skrev:

Så bra! :)  Og gjetter det føles godt etterpå! :) 

Ja det gjorde jo det :) Men nå er jeg jo helt fjern,hadde ikke gått nå. Godt det var tidlig i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, elina777 skrev:

Hvis imovane ikke hjelper har jeg god erfaring med mogadon

Er det noe man kan bli avhengig av da? Tror ikke jeg får noe sånt da, dette var et engangstilfelle. Så jeg håper det hjelper, skulle ta det sammen med seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det noe man kan bli avhengig av da? Tror ikke jeg får noe sånt da, dette var et engangstilfelle. Så jeg håper det hjelper, skulle ta det sammen med seroquel. 

Tror det er mindre avhengighet enn ved imovane 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Takk for tipset :) 

Iallfall det jeg fikk høre da jeg var innlagt. Og har heller ikke hatt problemer med å sovne av meg selv etter å ha brukt det en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, elina777 skrev:

Iallfall det jeg fikk høre da jeg var innlagt. Og har heller ikke hatt problemer med å sovne av meg selv etter å ha brukt det en stund

Ok. Får se om imovane virker først da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fionys skrev:

Jeg fikk Apodorm da jeg trengte å sove.

Apodorm og mogadon har samme virkestoff. Begge er benzo og b-preparater. Men veldig fin medisin.

Anonymkode: b5d07...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Apodorm og mogadon har samme virkestoff. Begge er benzo og b-preparater. Men veldig fin medisin.

Anonymkode: b5d07...c35

Det viktigste for meg var at den virket slik at jeg fikk sove. Sov lite, 2-3 timer hver natt på grunn av hypomani og fikk utskrevet Apodorm som jeg brukte hver kveld i 2 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...