AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Et triumf kort helsevesen kan benytte om pasient er uenig ... ikke forstår seg selv på samme måte som dem. Blir maktperspektivet i dette diskutert ? Anonymkode: 5e5b0...df2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et triumf kort helsevesen kan benytte om pasient er uenig ... ikke forstår seg selv på samme måte som dem. Blir maktperspektivet i dette diskutert ? Anonymkode: 5e5b0...df2 Selvfølgelig. Anonymkode: 12877...812 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Vil tro det. På samme måte som en person bærer sjelden all skyld alene. Anonymkode: 97e45...80b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soletti Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Det har jeg lurt på også. Av to psykologer hvor en brukte skjema og samtaler og den andre kun samtaler fikk jeg to helt ulike tilbakemeldinger ang selvinnsikt. Den første mente mine problemer skyldtes for stor grad av selvinnsikt mens den andre mente jeg manglet det. Ja, kan bli matt av mindre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 @Soletti:Jeg har vanskelig for å forstå hvordan for stor selvinnsikt kan være et problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soletti Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 16 timer siden, kupton skrev: @Soletti:Jeg har vanskelig for å forstå hvordan for stor selvinnsikt kan være et problem. Det er ett problem når selvfølelsen er lav. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Jeg føler også jeg mye har fått den ". tilbakemelding".At jeg manglet forståelse av egen og omgivelser sin virkelighet. Jeg har mye resignert med å tenke at " Det er ikke så lett å gjøre noe med alt " når ikke livet vil den veien" liksom. En svært vond opplevelse. Anonymkode: 97e45...80b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergogdal Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler også jeg mye har fått den ". tilbakemelding".At jeg manglet forståelse av egen og omgivelser sin virkelighet. Jeg har mye resignert med å tenke at " Det er ikke så lett å gjøre noe med alt " når ikke livet vil den veien" liksom. En svært vond opplevelse. Anonymkode: 97e45...80b Har også opplevd at en psykolog spiller dette kortet når hun kom til kort. Jeg synes ikke psykologer skulle drive med utredninger i spesialisthelsetjenesten, det skulle vært kun psykiatere som tok seg av det. Psykiatere har etter min erfaring en mye mer helhetlig tilnærming til psykisk lidelse. Arrogante psykologer er farlige. Min psykolog møtte kvist og fikk sitt latterlige journalnotat slettet av sin leder. Etter dette har jeg kun forholdt meg til psykiater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Det er jeg veldig enig i. Ofte kan det bare gjøre vondt verre for pasienten og kanskje også behandler tror jeg. Pasienten får et slikt udefinert ansvar som han eller hun må prøve å fylle selv på ben måte og rommet for fortolkninger er stort. Alt er ikke så lett når livet stritter imot og pasienten kanskje ingen andre støttespillere i livet har. Altfor mange Jar opplevet dette ved flere anledninger livet for dette berører jo kronikere stor grad. Mange forspilte sjanser sikkert og følsesmessig vonde opplevelser som ikke bringer noe tilfriskning. Jeg har hørt om mange som må ta til takke med studenter som behandlere også. Jeg tror ikke det er uvanlig dessverre. Jeg tror også presset på de som skal hjelpe kan føre til sykdom for dem selv så dette er " nullsumspill". Helt forferdelig. Kan føre til at det som var et lite utviklingsavvik blir helt outrerte plager og adferd som pasienten til slutt ikke mestrer ved medisiner engang tror jeg. Uten at jeg vet stort. Det meste blir spekulasjoner og antagelser underveis i egen streben etter å holde hodet over vannet. Vanskelig å finne riktige ord og pasus om sånt. Kanskje man burde bli mere som en kjent krimhelt. " Sejer, se deg ikke tilbake."bDet er bare utmattende å tenke på. Energien blir bare borte. Men at sånne ting hadde vært gjort noe med kunne kanskje øket sannsynligheten for et godt resultat.Jeg vil tro det. Anonymkode: 97e45...80b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Det er klart man har selv valg i livet ,men for en helt ung person som ikke har fast bosted, forvirret og ustabil i følseslivet så er det ikke lett å søke jobb ( og få jobb) eller lykkes noe videre i utdanning. Her mener jeg personlig at samfunnet burte kommet mye bedre inn i menneskers liv. Men ressursene er ikke store. Hva som skal til for å lykkes vet jeg ikke men det må være noe pasienten synes er o.k. synes jeg. I dag klarer jeg meg bra selv. Er ikke form men har tenkt å kontakte fastlegen på nyåret. Så tar jeg det derfra. Nå er det snart jul og julesnøen og glatte gangveier må bare komme for jeg har handlet inn til langt på nyåret. Skulle jeg supplere med noe måtte det være noen underbukser og sokker og kanskje et skjerf til våren. Jeg er også igang med noen strikke og broderiprosjekter til eget bruk og skal male kjøkkenet mitt selv til våren når vinduer kan lettere stå åpne.Jeg tror ikke lenger at jeg noen gang blir frisk selv og da er det jo ikke lett. Kommer alltid til å tenke og tro mitt tror jeg. Men i dag er været fint og det er ennå lyst. Jeg har lært meg å ta en dag om gangen og nå har jeg også alderen inne til det. Jeg er så heldig som har et godt sted å bo. Kan ikke sis for ofte hvor mye det betyr for alle mennesker på jord å ha et godt sted å bo.😊 Anonymkode: 97e45...80b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Alt er nok ikke bare for behandlere heller tror jeg uten at jeg kjenner nevøen personlig. Men jeg har hørt og lest flere ganger at spesialister i Norge absolutt ikke vokser på trær.Slik er det sikkert også for psykologer som jo ofte har spesialiseringer og psykiatere og andre i helsefag. Sykehusene har lenge sagt fra om i media at de ikke klarer å bygge opp nok spesialister har jeg sett i lokalavisa og store samarbeidsproblemer og slåsskamper på sykehuset har funnet sted. Men pasientene burde jo ikke lures til å tro noe annet om så er tilfelle for dem. Jeg må si jeg blir så trist over at mye går så galt for så mange i dag. Klart man må snu enhver sten for at det aldri skjer igjen. Anonymkode: 97e45...80b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.