Gå til innhold

Graviditet etter spontanabort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt en spontanabort, var bare 5 uker på vei siden det stoppet å utvikle seg. Spontanaborten varte fra 6 okt-13 okt. Fikk helt negative tester bare en uke etter dette. Men nå har jeg ennå ikke fått tilbake mensen, det er jo nesten 7 uker siden. Har tatt flere tester, men alle er negative. Kan legge til at jeg har hatt masse (i 1-2  uker) blank utflod som minner om eggløsning. Jeg skjønner ingenting.. en test burde vel slå ut til nå? Med mindre eggløsningen er veldig forsinket? Livmortappen har vært høy hele den siste uka, sånn at jeg ikke når den. Har hatt flere tegn, som voldsom kvalme som kommer og går, veldig oppblåst og svake murringer i eggstokkene. (Ikke mye) Har tenkt litt på svangerskap utenfor livmoren, men det hadde vel gitt positiv test ? Og smerter ? Håper du kan hjelpe meg.

Mvh

Anonymkode: bff62...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Første eggløsning og neste menstruasjon kan bli noe forsinket etter en abort. Du må ha litt mer tålmodighet. Graviditet utenfor livmoren vil gi positiv graviditetstest så lenge det er 'liv' i graviditeten. Jeg kan ikke riktig se at det er annen utvei enn å vente og se det an.  Litt gammeldags, kanskje, men jeg synes det er greit å vente med nytt forsøk til det har vært en normal menstruasjon etter en abort. Da kan man regne med at livmoren er i orden igjen og parat til en ny graviditet.

Lykke til videre, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...