Gå til innhold

Positivt overrasket


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Har i dag vært hos min nye fastlege. Var skeptisk til den nye pga tidligere erfaringer med fastleger, men ble positivt overrasket. Han ville høre ting fra MEG istedenfor å stole blindt på journalen og jeg følte meg sett på en bedre måte enn jeg har opplevd tidligere. Og nå etter å i flere år omtrent blitt avvist i forhold til depresjoner blir det endelig forsøkt med behandling. Brukte opprinnelig sarotex 25 mg kveld mot spenningshodepine, men ble nå endret til 25 mg morgen og 50 mg kveld. Ryggen blir og bedre undersøkt med MR og ikke bare enkel klinisk undersøkelse. Flere blodprøver ble tatt (hele 10 av de røra) og timen endte med å vare over en halv time og var nok fordi fastlegen trengte så mye info. Er visst en liten mistanke til at jeg kan ha bekhterevs. Jeg bryr meg ikke om verken MR eller blodprøver er negative for bare å oppleve å bli hørt slik jeg ble var for meg noe positivt. Førsteinntrykket er bare positivt og håper nå det fortsetter 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt spent nå på om sarotexen hjelper. Jeg har ikke mye forhåpninger og det er for å ikke bli skuffet om de ikke har ønsket effekt. Tar bare et skritt av gangen nå og nå ser det ut som jeg slipper å måtte sloss for å bli hørt. Og hos kommunen har jeg fått rettet i journalen da det var flere belastende feil som hadde resultert i samtaler som gjorde meg dårligere så kan søke samtaler på nytt uten de feil og har større muligheter for samtaler som hjelper. De ville først ikke rette i feil, men hjalp med klage til fylkesmannen. Det pleier å ordne seg til slutt og kjekt å kunne dele noe positivt her 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du har funnet en god lege! En sånn som vil spille på lag med pasienten og ikke henge seg opp i hva noen har skrevet her og der igjennom mangfoldige år. Virker jo kjempepositivt at denne legen gjør en så grundig og seriøs vurdering, at du endelig føler deg sett og hørt som et menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...