Gå til innhold

Hvordan få en venn...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke ts, men ønsker meg også en venn- eller gjerne flere. Vet om mange date- nettsider, men finnes det tilsvarende for oss som bare er ute etter vennskap?

Forresten, trådstarter, hvor i landet bor du? Tenk om vi kunne funnet tonen...

Anonymkode: cd461...954

Da jeg flyttet her jeg nå bor så oppsøkte jeg et lavterskel tilbud for folk som sliter psykisk. Etter en stund der så fikk jeg en venn og så en til. Har idag mange bekjente, men som ts synes jeg det er vanskelig å ta steget ut og bli venn med flere av mine bekjente. Synes det er skummelt. Skjønner deg godt Ts. Samtidig så tror jeg at den eneste løsningen er å hoppe ut i det. Tørre å prøve.

Nå har jeg hatt noen vennskap som har havarert, mye fordi vi var for forskjellige. Det må en også tåle.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å bli kjent på nettet først...?

Anonymkode: 74b14...567

Hvordan blir man kjent på nettet? Jeg synes mennesker på nettet er omtrent like skumle som mennesker IRL. DOL-brukerne er vel det nærmeste jeg kommer bekjentskap på nett. Og det sier vel det meste... (ikke at jeg ikke liker dere, bare at jeg ikke vet noe om noen, annet enn det som skrives i trådene).

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts, men ønsker meg også en venn- eller gjerne flere. Vet om mange date- nettsider, men finnes det tilsvarende for oss som bare er ute etter vennskap?

Forresten, trådstarter, hvor i landet bor du? Tenk om vi kunne funnet tonen...

Anonymkode: cd461...954

Bor på nordvestlandet :)

Annonse

38 minutter siden, emilie321 skrev:

Da jeg flyttet her jeg nå bor så oppsøkte jeg et lavterskel tilbud for folk som sliter psykisk. Etter en stund der så fikk jeg en venn og så en til. Har idag mange bekjente, men som ts synes jeg det er vanskelig å ta steget ut og bli venn med flere av mine bekjente. Synes det er skummelt. Skjønner deg godt Ts. Samtidig så tror jeg at den eneste løsningen er å hoppe ut i det. Tørre å prøve.

Nå har jeg hatt noen vennskap som har havarert, mye fordi vi var for forskjellige. Det må en også tåle.

Det kunne kanskje ha vært noe. Men som deg har jeg en del bekjentskap som kolleger, venner av mannen, diverse her og der. Men jeg får meg aldri/sjelden til å snakke med de om annet enn det som er nødvendig, eller svare på spørsmål om de spør meg om noe. Jeg liker ikke å bry folk, og det er vanskelig å vite hva som er innenfor å spørre eller snakke om. Også er jeg ikke god på ansikter, så jeg har nok vært overlegen på butikken utallige ganger. 

Endret av Mëmëso
yellow ledbetter

Det er jo forskjell på folk, men jeg synes i hvert fall det er lettere å snakke med folk på nett enn i RL når jeg ikke kjenner dem fra før. Kanskje du kan prøve å engasjere deg på et forum som handler om en hobby eller interesse du har? Da har en jo noe å snakke om, og om du ikke liker alle som er der, så finner en faktisk venner også. Å lete etter en venn i utgangspunktet kan bli litt mer kleint. Eller kjæreste, for den del. Da er det lett å føle seg desperat og dum og det som verre er hvis kommunikasjonen ikke blir så bra. Men folk en finner tonen med når utgangspunktet er mer nøytralt, kan utvikle seg til å bli venner eller kjærester etter hvert. Og hvis ikke, så er det jo uansett kjekt og sosialt å dele interessene sine med andre.

Endret av yellow ledbetter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...