Gå til innhold

Adventskalender og julesokk...


emilie321

Anbefalte innlegg

Mitt barn får fortsatt adventskalender og julesokk. Noe hun fortsatt synes er koselig selv om hun er voksen.

Hun får Kinderegg kalender, en Flax kalender og i julesokken får hun klementiner, sjokolade og en pakke. 

Gir dere barna adventskalender og/eller julesokk selv om de har blitt voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, emilie321 skrev:

Mitt barn får fortsatt adventskalender og julesokk. Noe hun fortsatt synes er koselig selv om hun er voksen.

Hun får Kinderegg kalender, en Flax kalender og i julesokken får hun klementiner, sjokolade og en pakke. 

Gir dere barna adventskalender og/eller julesokk selv om de har blitt voksne?

Selvfølgelig! :D De er 18 og 20 år og får fremdeles julekalender og julestrømpe - koselig! Julestrømpa fylles sømmene spriker og det tyter ut på toppen med julehefte, kanskje en liten tullepakke og masssssssse godis! I år tok jeg av litt når det kom til kalender så de får hver sin sjokoladekalender (den ene ville ha Smarties ogden andre den fra Søstrene Grene) og hver sin av den lille Flax-kalenderen. I tillegg har kjæresten og jeg en stor Flax-kalender sammen, det har vi hatt i flere år og det har blitt en koselig tradisjon. I år har jeg i tillegg en liten Flax her hjemme hos meg selv (siste julen vi er særboere!). Og så har jeg en kalender som datra lager til meg hvert år, et juletre med 24 kroker på og 24 små poser med en liten juletrepynt og en liten godis, så når julaften kommer er treet ferdig pyntet. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lillemus skrev:

Selvfølgelig! :D De er 18 og 20 år og får fremdeles julekalender og julestrømpe - koselig! Julestrømpa fylles sømmene spriker og det tyter ut på toppen med julehefte, kanskje en liten tullepakke og masssssssse godis! I år tok jeg av litt når det kom til kalender så de får hver sin sjokoladekalender (den ene ville ha Smarties ogden andre den fra Søstrene Grene) og hver sin av den lille Flax-kalenderen. I tillegg har kjæresten og jeg en stor Flax-kalender sammen, det har vi hatt i flere år og det har blitt en koselig tradisjon. I år har jeg i tillegg en liten Flax her hjemme hos meg selv (siste julen vi er særboere!). Og så har jeg en kalender som datra lager til meg hvert år, et juletre med 24 kroker på og 24 små poser med en liten juletrepynt og en liten godis, så når julaften kommer er treet ferdig pyntet. ❤️

Hehe....godt å høre :)

Ja, jeg synes det også er koselig. Dette kommer nok alltid å være en tradisjon hos oss :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 19.01, emilie321 skrev:

Mitt barn får fortsatt adventskalender og julesokk. Noe hun fortsatt synes er koselig selv om hun er voksen.

Hun får Kinderegg kalender, en Flax kalender og i julesokken får hun klementiner, sjokolade og en pakke. 

Gir dere barna adventskalender og/eller julesokk selv om de har blitt voksne?

Jr får adventskalender, men julesokk har vi ikke hatt tradisjon for. Jr blir glad for det kalenderen byr på av «påfyll», men tror ikke han syns det er «koselig» på annet vis enn at han vet at jeg syns det er koselig hehe... ;) 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestrømpe har vi ikke hatt noen tradisjon for, men julekalender får han fortsatt, men den har blitt veldig enkel med årene - litt godis og litt tikroners flaxlodd er det det typisk går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste årene har vi ikke hatt adventskalender. Det var mange år med misnøye, så sluttet med det.

I år har jentene sagt at de hadde hatt veldig lyst på en ferdigkjøpt kalender, helst med noe sminke i, men vi var for seint ute - får ikke tak i noe som er aktuelt. Men mulig jeg ordner noe i siste liten - kanskje. Har egentlig så mange negative følelser til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, påskelilje skrev:

De siste årene har vi ikke hatt adventskalender. Det var mange år med misnøye, så sluttet med det.

I år har jentene sagt at de hadde hatt veldig lyst på en ferdigkjøpt kalender, helst med noe sminke i, men vi var for seint ute - får ikke tak i noe som er aktuelt. Men mulig jeg ordner noe i siste liten - kanskje. Har egentlig så mange negative følelser til det...

Hos oss kom minstemann hjem for noen år siden og fortalte at kompiser hadde Flax-kalender og kunne vinne EN HALV MILLION, i stedet for de små dumme tingene i gavekalenderen. Veien var kort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Hos oss kom minstemann hjem for noen år siden og fortalte at kompiser hadde Flax-kalender og kunne vinne EN HALV MILLION, i stedet for de små dumme tingene i gavekalenderen. Veien var kort ;)

Ja, jeg skjønner at det frister :-)

Hos oss hadde det ikke fungert, uten at vi evt hadde hatt skriftlig avtale om å dele alle gevinster helt likt. Og det kunne vi for så vidt ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Hos oss kom minstemann hjem for noen år siden og fortalte at kompiser hadde Flax-kalender og kunne vinne EN HALV MILLION, i stedet for de små dumme tingene i gavekalenderen. Veien var kort ;)

Mine har hver sin lille Flax + en sjokoladekalender (jentungen fra Søstrene Grene, guttungen den vanlige Smarties-kalenderen). Mor selv har en liten Flax for seg selv, en stor Flax sammen med kjæresten og (forhåpentligvis!) en juletrekalender som jentungen lager til meg hvert år. :wub: Da jeg sluttet med pakkekalender til ungene begynte hun å lage til meg. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lillemus skrev:

Mine har hver sin lille Flax + en sjokoladekalender (jentungen fra Søstrene Grene, guttungen den vanlige Smarties-kalenderen). Mor selv har en liten Flax for seg selv, en stor Flax sammen med kjæresten og (forhåpentligvis!) en juletrekalender som jentungen lager til meg hvert år. :wub: Da jeg sluttet med pakkekalender til ungene begynte hun å lage til meg. :D 

I fjor kom datteren med en pakkekalender til meg, helt uventet😍 Og i år har jeg også fått😍 Synes det var veldig koselig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, emilie321 skrev:

I fjor kom datteren med en pakkekalender til meg, helt uventet😍 Og i år har jeg også fått😍 Synes det var veldig koselig :)

 

Det er da på tide at de gjør litt gjengjeld etter mange år med pakkekalendre! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Ja, jeg skjønner at det frister 🙂

Hos oss hadde det ikke fungert, uten at vi evt hadde hatt skriftlig avtale om å dele alle gevinster helt likt. Og det kunne vi for så vidt ha gjort.

Ja, har man flere barn skjønner jeg godt behovet for å ha en slik avtale. Ikke for småbeløpene, da. Det er jo tilfeldig hvilket barn som får hvilket lodd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.11.2018 den 19.01, emilie321 skrev:

Mitt barn får fortsatt adventskalender og julesokk. Noe hun fortsatt synes er koselig selv om hun er voksen.

Hun får Kinderegg kalender, en Flax kalender og i julesokken får hun klementiner, sjokolade og en pakke. 

Gir dere barna adventskalender og/eller julesokk selv om de har blitt voksne?

ja mødre kan gjøre det. mamma gir meg. i år fikk jeg en Lego Friends kalender og en Sleich bondegårds dyr kallender. jeg er 33 år. julekalendere er gøy. jeg kjøper julesokk til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...