Gå til innhold

Er dette vanlig ved psykisk lidelse ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har etter å ha fungert greit i jobb og  samfunnet vært plaget psykisk i fem år og er nå uføretrygdet. Mye har roet seg og jeg er bedre. I det siste har det vært litt travelt med noe søknadsskjema og en del papirarbeid ang en av ungene. Jeg blir fullstendig opphengt i dette og har brukt dagesvis på noen ark. Jeg klarer ikke rydde, lage mat, dusje eller noe annet. Sover dårlig og er i helspenn. Leser spørsmålene på skjemaet igjen og igjen og klarer ikke sotere tankene eller få system på det jeg skal skal skrive. Kjenner at jeg er i ferd med å bli psykisk verre av dette. Blir overveldet og får panikk. Bare fordi jeg skal ordne med noen søknadskjema. Slik er det flere ting for tiden. Er dette vanlig ved psykisk lidelse? Jeg er så lei meg, tåler ingenting lenger. Jeg hadde stor kapasitet bare for noen år siden. 

Anonymkode: fc696...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det kan være vanlig når man har en dårlig periode. Har du ingen som kan hjelpe deg med skjemaene? 

Anonymkode: c7a06...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker psykologen hjalp meg med det første skjemaet. Men det er veldig mange år siden. Jeg hadde ikke så mye sykeinnsikt og det gjorde det veldig vanskelig. Husker også mye uforstående og lite innfølende kommentarer fra  en del tidligere " studievenner" . Enkelte mennesker må ha hatt det altfor lett i livet tror bare jeg. Man må bare prøve å konsentrere seg om hva man nå skal. Har du noen du kan kontakte for hjelp. Man kan alltid spørre fastlegen tror jeg. Ofte lurt tror jeg for da ser jo legen selv hvordan man strever og hva man strever med.

Anonymkode: 13ad0...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...