Gå til innhold

Erfaring med stopp av Wellbutrin

Anbefalte innlegg

Gjest Håpeful

Hei.

Jeg har med godkjennelse av lege fått lov til hvis jeg ønsker selv, å slutte med Wellbutrin. Jeg har hatt noe effekt av Wellbutrin(brukt i to år) og kun brukt 150 mg. Men det er etter at jeg har fått metakognitiv terapi jeg virkelig har fått det bedre mentalt og føler meg noenlunde normal igjen. 

Men veldig redd for abstinenser og rebound depresjon, også redd for å miste effekt hvis jeg "må" starte igjen. Jeg er 100% sikker på at det er metakognitiv terapi som har gjort meg frisk da det er de 4 siste månedene siden jeg begynte i terapi jeg har blitt merkbart bedre. Men som sagt har jeg gjennom to år hatt litt effekt av Wellbutrin også. Vil slutte fordi jeg blant annet har fått høyere blodtrykk, har veldig lite matlyst selv om jeg føler at jeg trenger næring og er mye kvalm spesielt på morgenen. 

Noen med erfaringer med å slutte eller råd/tips til dette? Legen sier at det ikke er noen abstinenser men dette er ikke erfaringen jeg har når jeg for sluttetm med to andre antidepressiva, Cipralex og Zoloft. Jeg har dog sluttet med flere antipsykotika og antiepileptika og Lithium før uten noe som helst problem, men jeg vet at disse medisinene ikke gir samme slutte-symptomer som Cipralex og Zoloftm Bruker Lamictal også som jeg definitivt ALDRI skal slutte med. 

Endret av Håpeful
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445605-erfaring-med-stopp-av-wellbutrin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...