Gå til innhold

Vanskelig å bli kvitt stemmer i hodet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne med paranoid schizofreni jeg måtte kutte ut en periode for hun nektet ta medisin, hun sa hun fikk mer stemmer i hodet av det. Men hun fikk så omfattende vrangforestillinger at jeg maktet ikke mer. Nå har vi gjenopptatt kontakten og hun tar medisin og virker bedre. Men hun påstår medisinene ikke virker for hun har så mye stemmer i hodet. Men de virker jo delvis på vrangforestillingene. Er det umulig å bli kvitt stemmene?

Anonymkode: 36a15...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke godt å si, men jeg vil vel tro at det bedre når vrangforestillingene er under kontroll - at det om ikke annet blir lettere å forholde seg til stemmene i hodet. Men det må jo være forferdelig slitsomt å ha de der, så jeg kan forstå frustrasjonen. Vet ikke hva hun har prøvd på medisinfronten, men det er jo en god del antipsykotika å velge i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Ikke godt å si, men jeg vil vel tro at det bedre når vrangforestillingene er under kontroll - at det om ikke annet blir lettere å forholde seg til stemmene i hodet. Men det må jo være forferdelig slitsomt å ha de der, så jeg kan forstå frustrasjonen. Vet ikke hva hun har prøvd på medisinfronten, men det er jo en god del antipsykotika å velge i. 

Hun har prøvd det meste over sju år

Anonymkode: 36a15...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor kontroll vrangforestillingene er under, hun tror hun er en annen etnisitet enn hun er fordi hun tror hun er datter av superkjendiser 

Anonymkode: 36a15...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen blir vel aldri frisk dessverre

Anonymkode: 36a15...6af

Jeg føler at jeg aldri blir "frisk", føler jeg har negative symptomer og i tillegg tror jeg på ting de fleste ikke tror på. Men det er jo en alternativ tankegang. Men stemmene forsvinner med medisiner-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg føler at jeg aldri blir "frisk", føler jeg har negative symptomer og i tillegg tror jeg på ting de fleste ikke tror på. Men det er jo en alternativ tankegang. Men stemmene forsvinner med medisiner-

Da er du heldig, hun plages veldig. I tillegg er det vanskelig å ta henne med på sosiale ting når hun er så vrangforestilt selv om hu er mye bedre 

Anonymkode: 36a15...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er du heldig, hun plages veldig. I tillegg er det vanskelig å ta henne med på sosiale ting når hun er så vrangforestilt selv om hu er mye bedre 

Anonymkode: 36a15...6af

Ja de stemmene er slitsomme de og tar mye tid i hverdagen, håper hun får hjelp til å finne en løsning på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja de stemmene er slitsomme de og tar mye tid i hverdagen, håper hun får hjelp til å finne en løsning på det. 

Hun får ikke det

Anonymkode: 36a15...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun får ikke det

Anonymkode: 36a15...6af

Da er det en skam hvis hun ikke får hjelp :( Hvorfor får hun ikke det? Skal hun bare ha det sånn? De har tatt det på alvor når jeg har hatt stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Da er det en skam hvis hun ikke får hjelp :( Hvorfor får hun ikke det? Skal hun bare ha det sånn? De har tatt det på alvor når jeg har hatt stemmer. 

Hun får bare mer stemmer i hodet av medisinene

Anonymkode: 36a15...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun får bare mer stemmer i hodet av medisinene

Anonymkode: 36a15...6af

Oi, da er det ikke lett nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...