AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Er ei jente i starten av tyveårene. Jeg sliter med å spise.. Det begynner å gå på helsa løs. Jeg ELSKER mat, og nå klarer jeg ikke. Jeg har lyst på men jeg får det ikke ned uansett hvor mye jeg ønsker det. Har hatt litt vond hals siden juni, og har hostet opp slike mandelsteiner. Jeg kjenner at når jeg tygger maten blir kjeven VELDIG sliten etter 2-3 tygg, og når jeg da skal svelge får jeg det ikke ned. Drikke går helt greit og er ingen problemer med men straks det er noe tykkelse på det går det bare ikke. Det er akkurat som om jeg ikke får TIL å svelge, at jeg har problemer med å styre svelgerefleksen om dere forstår? .. Jeg blir like sliten av å tygge med kjeven som jeg blir av å feks løpe ett maraton med bena, nesten som en gangsperre bare i ansiktet. Relevant info : Jeg har vært til gastroskopi (svelget slangen) pga en tarmsykdom jeg har. jeg har også vært i en alvorlig ulykke, og slo kinnbeinet/kjevebeinet ganske kraftig. Kan dette være relatert? skulle ikke tro det var det da, i og med det er 2år siden. Per nå får jeg i meg svært lite mat. Jeg spiser 1 måltid daglig, og av en normal porsjon får jeg ned 10 tygger. Thats it. Er det noen som kjenner seg igjen? jeg vil jo ikke ha det slik...Jeg klarer heller ikke gape ordentlig opp, kjennes ut som det stopper av en eller annen grunn. og kanskje litt knirkelyder fra leddene i kjeven. Anonymkode: 29a64...05a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/445611-kjeveproblemerandre-ting-svelgebesv%C3%A6r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minis7687 Skrevet 21. november 2023 Del Skrevet 21. november 2023 Hvordan går det med deg i dag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/445611-kjeveproblemerandre-ting-svelgebesv%C3%A6r/#findComment-4221772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.