Gå til innhold

En søndag i november


påskelilje

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere denne søndagen i november?

Jeg har bare vært inne, har malt ei trehvit stor kiste blå 😊. Blir fint! Har aldri likt den kista noe særlig, og de siste 15 årene har den ikke passet i noen rom. Men nå passer den!

Sløvet om morgenen og formiddagen, med sein frokost, avis og Therese Johaug på TV 💙 Nå skal jeg vaske opp litt etter besøk i går kveld, og så skal vi på middagsbesøk til mine foreldre. 

Ingen trimtur i dag altså, men en deilig søndag likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, påskelilje skrev:

Hva gjør dere denne søndagen i november?

Jeg har vært forsanger i kirken med en korgruppe på dåpsgudstjeneste. Etterpå var mannen og jeg på en times byvandring med omviser i en ny bydel på "vår kant" av byen.

Nå har jeg pakket noen bursdagsgaver og har planer om å skifte sengetøy og ta en titt i esken med adventsgreier. Det er en uke til, men jeg er opptatt nesten hver kveld i uka son kommer, så jeg skal sjekke etpar ting i ettermiddag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, frosken skrev:

Jeg har akkurat fått nøkkelen til min nye leilighet og har tilbragt helgen med å lakkere gulv. 

Spennende med ny leilighet🙂

Gratulerer! Har hatt inntrykk av at du har hatt ansvar for et stort, gammelt hus - sikkert deilig (og lurt) med en forhåpentlig lettstelt leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Hva gjør dere denne søndagen i november?

Jeg har bare vært inne, har malt ei trehvit stor kiste blå 😊. Blir fint! Har aldri likt den kista noe særlig, og de siste 15 årene har den ikke passet i noen rom. Men nå passer den!

Sløvet om morgenen og formiddagen, med sein frokost, avis og Therese Johaug på TV 💙 Nå skal jeg vaske opp litt etter besøk i går kveld, og så skal vi på middagsbesøk til mine foreldre. 

Ingen trimtur i dag altså, men en deilig søndag likevel!

Klassisk søndag - først lang og hyggelig frokost, så besøk hos et gammelt familiemedlem, før tur i skogen, og skal nå straks i gang med å tilberede middag - får gjester.

 

Nå gleder jeg meg til skisesongen og til det etterhvert blir lysere igjen - det er faktisk bare noen få uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstatert at jeg har gått opp i vekt ytterligere. Nær 120 snart med stor tristhet. Tenker mye. Man kan ikke vinne alt i livet.  Så her er nedtur for det meste.

Stod opp tidlig. Spist pizza og grøt. Hver for seg da med cola til.

Har begynt å støvsuge og gjøre rent. Tenkte jeg skulle vente til litt nærmere jul men måtte bare begynne.

Ellers har jeg alt vasket opp og skal nå fortsette før det blir altfor mørkt. Tror mange pusser opp til jul. Har sett mye tegn til det.  Tror en del ikke er så friske rundt om også dessverre.

Snakker mye med meg selv om dagen. Det er et godt råd faktisk.

Håper snart svar i viktig sak.

Anonymkode: cd6a3...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke gjort så mye i dag. Gått tur. Vi så et rådyr i grøfta og masse blodgørr på veien. Det var veldig spennende, syns hundene. Er ikke lov å gå på den veien, og det hadde uansett ikke vært trygt, så de fikk ikke snuse nærmere. Vi holdt oss på stia i skogkanten. Så har jeg gredd den ene hunden og kastet ball med den andre, før jeg gikk inn og støvsugde. Om ca en time, tenker jeg det ene dyret begynner å mase om mat. Så tøyser vi og tuller så jeg slipper se på et sultent blikk. Det er ikke mat før kl 18, men disse dyra har litt problemer en stund etter at man har stilt klokka. Kl 19 begynner nok han andre å mase om vi ikke snart skal ta en tur ut i skogen og lete etter flere rådyr. De har stått på jordet på andre siden av veien, hver kveld nå. Og her om dagen kom det et gående nedover veien rett ved huset mitt, mens vi var på vei opp og hjem fra tur. Det fikk fart på bena da hundene oppdaget det. De går i bånd altså, så det ble ingen rådyrjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Hva gjør dere denne søndagen i november?

Var oppe litt før 8:30, spiste en god frokost og sullet litt på nettet før jeg ryddet på kjøkkenbenkene og startet oppvaskmaskina. Støvsuget kjøkken, stue og bad. Ryddet på stua. Skulle ha svigers på middag så jeg klargjorde poteter, gulrot og kålrot til det. Var ute en tur og ryddet under fuglemateren,spadde unna 10 (!) hele 10-litersbøtter med skall fra solsikkefrø... Deretter var det å lage ferdig middagen, så kom svigers og nå har vi akkurat vinket dem farvel. Satt på en klesvask og ramlet ned i godstolen nå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Konstatert at jeg har gått opp i vekt ytterligere. Nær 120 snart med stor tristhet. Tenker mye. Man kan ikke vinne alt i livet.  Så her er nedtur for det meste.

Stod opp tidlig. Spist pizza og grøt. Hver for seg da med cola til.

Har begynt å støvsuge og gjøre rent. Tenkte jeg skulle vente til litt nærmere jul men måtte bare begynne.

Ellers har jeg alt vasket opp og skal nå fortsette før det blir altfor mørkt. Tror mange pusser opp til jul. Har sett mye tegn til det.  Tror en del ikke er så friske rundt om også dessverre.

Snakker mye med meg selv om dagen. Det er et godt råd faktisk.

Håper snart svar i viktig sak.

Anonymkode: cd6a3...cb9

Håper du snart får svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt besøk av en nabo og vært på besøk hos en venninne. Har også vasket noen maskiner med klær og bør dessuten komme meg på kjøkkenet å få tatt oppvasken. Akkurat nå så er sofaen bare helt nydelig å sitte i, så det spørs om jeg greier å komme meg på kjøkkenet.

Har hatt en fin søndag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xtra skrev:

Gratulerer! Har hatt inntrykk av at du har hatt ansvar for et stort, gammelt hus - sikkert deilig (og lurt) med en forhåpentlig lettstelt leilighet.

Takk:-) Ja, har hatt ansvar for eldgammelt hus 45 minutter unna Oslo. Lei av både reisevei til jobb og ansvar for vedlikehold av huset. Blir spennende å bo sentralt i relativt liten leilighet, uten vedlikeholdsansvar og visstnok med smørebord i kjellerens sykkelrom om vinteren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Lillemus skrev:

Var oppe litt før 8:30, spiste en god frokost og sullet litt på nettet før jeg ryddet på kjøkkenbenkene og startet oppvaskmaskina. Støvsuget kjøkken, stue og bad. Ryddet på stua. Skulle ha svigers på middag så jeg klargjorde poteter, gulrot og kålrot til det. Var ute en tur og ryddet under fuglemateren,spadde unna 10 (!) hele 10-litersbøtter med skall fra solsikkefrø... Deretter var det å lage ferdig middagen, så kom svigers og nå har vi akkurat vinket dem farvel. Satt på en klesvask og ramlet ned i godstolen nå. :) 

Jeg kommer liksom ikke over at du spadde 100 liter solsikkefrø-skall. Det får meg til å lure veldig på hvordan en slik fuglemater ser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, frosken skrev:

Jeg kommer liksom ikke over at du spadde 100 liter solsikkefrø-skall. Det får meg til å lure veldig på hvordan en slik fuglemater ser ut...

Den har hengt der i årevis uten at jeg har spadd bort ett eneste skall.. Derfor en slik vanvittig mengde. Det ligger sikkert like mye igjen, men ettersom den henger over hekken så er det håpløst å komme til og resten er adskillig mer spredt utover også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, frosken skrev:

Jeg kommer liksom ikke over at du spadde 100 liter solsikkefrø-skall. Det får meg til å lure veldig på hvordan en slik fuglemater ser ut...

En av grunnene til at jeg ikke har solsikkefrø i materen, selv om fuglene liker det best. Udrøyt er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, frosken skrev:

Jeg har akkurat fått nøkkelen til min nye leilighet og har tilbragt helgen med å lakkere gulv. 

Spennende med ny leilighet🙂

Gratulerer med ny leilighet! Høres flott ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Xtra skrev:

Klassisk søndag - først lang og hyggelig frokost, så besøk hos et gammelt familiemedlem, før tur i skogen, og skal nå straks i gang med å tilberede middag - får gjester.

 

Nå gleder jeg meg til skisesongen og til det etterhvert blir lysere igjen - det er faktisk bare noen få uker til.

Ja, vi gleder oss også til å finne frem skiene igjen! Vi snakket akkurat om det - at november i år har gått så fort - og om ikke så voldsomt lenge til, blir dagene lenger. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Konstatert at jeg har gått opp i vekt ytterligere. Nær 120 snart med stor tristhet. Tenker mye. Man kan ikke vinne alt i livet.  Så her er nedtur for det meste.

Stod opp tidlig. Spist pizza og grøt. Hver for seg da med cola til.

Har begynt å støvsuge og gjøre rent. Tenkte jeg skulle vente til litt nærmere jul men måtte bare begynne.

Ellers har jeg alt vasket opp og skal nå fortsette før det blir altfor mørkt. Tror mange pusser opp til jul. Har sett mye tegn til det.  Tror en del ikke er så friske rundt om også dessverre.

Snakker mye med meg selv om dagen. Det er et godt råd faktisk.

Håper snart svar i viktig sak.

Anonymkode: cd6a3...cb9

Ønsker deg lykke til med det du venter på. Håper du får en fin adventstid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...