Gå til innhold

hvem andre enn meg her inne tror at gud er et parralelt univers?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

jeg tror at gud og "himmelen/den andre siden" er en parralell jordklode univers som befinner seg i et av de paralelle universene. jeg trir. at da gud viste seg og jesus stod opp fra de døde og det moses greiene med havet som delte seg, egentlig er noe fra et parealelt univers som gjorde, og at når man dør og blir gjennferd, så når medium kommer og sender dem til den andre siden, så er den andte siden, det paralelle universet, der de dødes skjeler bor. himmrlen over vår jord, er jo bare masse minusgrader og ingen oksygen, så himmrlrn må jo være et parralelt sted?

 

hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er der noen Gud så tror jeg han/hun/det/den finnes litt overalt og hvorsomhelst. Kanskje under jordskorpen for den sakens skyld. Før trodde jeg mye og hardt på at " Ikke en spurv faller til jorden uten at Gud ser". Akkurat det sitatet fra Bibelen kjennes mye " hult" i dag og nå. I vårt samfunn kan det virke som ingen ser. Ikke nabokjerringa ser særlig godt i dag heller kan det virke som uten at jeg ønsker være respektløs på noe måte mot noen. Man må prøve å finne " den bærende kraft" i inne i seg selv i dag kanskje. Hørte at til og med hele fastlegesystemet skjelver i sine grunnvoller i dag. Man må ikke gi opp håpet om en bedret helse synes jeg spesielt om man er ung eller yngre voksen. Kanskje på tide å rekke ut hånden til noen anndre snart og stemme i " så gjør vi så når til kirke vi går og rundt juletreet oss osv." Enkelte går kanskje fremdeles på juletrefester i romjulen med poser med rosiner ,julekake og frukt. Jeg var ikke på så mange selv men jeg husker mye latter og glede.😊

Ønsker en fin førjulstid.

Anonymkode: b682f...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen sjeler er noe dårligere enn noen andre personlig glemte jeg helt å uttrykke. Beklager igjen.😊

Anonymkode: b682f...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Blomsterfluen skrev:

hohoiiii, calling dol… 

Nei, dette virker litt for spinnvilt for min del. Men jeg VET jo ikke da, umulig å vite sikkert du får kose deg med fantasien din er lov det uansett hva ;) 

Anonymkode: 40212...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager veldig nok et veldig dårlig svar. Er så tung og trøtt i hele kropp og psyke om dagen og fortsatt forkjølet. Har mest lyst til å gi opp alt ,men gjør jo selvsagt ikke det. Skaffet tykke sokker på Black Fryday  da her er veldig gulvksldt om vinter som nå. Jeg tror også at det elektroniske ikke tåler meg.

Det er ikke lett å forstå alt. 

Anonymkode: b682f...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager veldig nok et veldig dårlig svar. Er så tung og trøtt i hele kropp og psyke om dagen og fortsatt forkjølet. Har mest lyst til å gi opp alt ,men gjør jo selvsagt ikke det. Skaffet tykke sokker på Black Fryday  da her er veldig gulvksldt om vinter som nå. Jeg tror også at det elektroniske ikke tåler meg.

Det er ikke lett å forstå alt. 

Anonymkode: b682f...a42

Synes du skal ta en samtale med fastlegen din snakk om dine utfordringer kanskje han har noen råd eller kan henvise deg til noen som kan bistå deg med helse eller andre ting. Kan hende du sliter litt psykisk, kanskje uten å vite det selv engang, hvem vet jeg er ikke lege så ikke vet jeg men skader ikke å ta en prat med fastlegen uansett og høre hva han tenker. Lykke til

Anonymkode: 40212...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en slags kunnskap også religion. Vi har jo fag på skoler og Universitet som religionshistorie og det er ofte  av de få bånd vi har til fortida vår føler jeg på godt og vondt.Vanskelig å bli likegyldig til trossforhold føler jeg også. Man snakker jo oftest om tro og viten i dagligtale samtidig ,helt naturlig. Kanskje man burde legge til kunstfagene også. Men hvor plassere samfunssvitenskapene. Alle der er jo ikke like glad i kvanteteorier , realfaginstrument og  kvantifiseringssiden av faget. Men det er sikkert mye kunnskapsmangel også i vår opplyste tid. Helt sikkert. Dere er jo yngre og mere oppdaterte.Folk har ofte bare så forskjellige interesser tror jeg.

Anonymkode: b682f...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg tror at gud og "himmelen/den andre siden" er en parralell jordklode univers som befinner seg i et av de paralelle universene. jeg trir. at da gud viste seg og jesus stod opp fra de døde og det moses greiene med havet som delte seg, egentlig er noe fra et parealelt univers som gjorde, og at når man dør og blir gjennferd, så når medium kommer og sender dem til den andre siden, så er den andte siden, det paralelle universet, der de dødes skjeler bor. himmrlen over vår jord, er jo bare masse minusgrader og ingen oksygen, så himmrlrn må jo være et parralelt sted?

 

hva tror dere?

Noe sånt ja, de er jo i en annen dimensjon. Gud er energi og er overalt, vi er jo Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe vet vel egentlig ingen tror jeg. Det kan bli en strek i regningen kanskje for så veldig veldig mange tror jeg. Det er ting ingen kan ignorere.

Anonymkode: b682f...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mankanlure på hva som ligger bak alt som skjer i dag om det er hva du mener. Personlig tviler jeg sterkt på at det er noen Gud som står bak alt som skjer. Men litt skjebne tror jeg fortsatt der er i alt.

Anonymkode: b682f...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Nei, jeg tror ikke Gud har noen plass i de parallelle universene som teoretiske fysikere snakker om.

Det må være en helt annen type parallelle univers i såfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mankanlure på hva som ligger bak alt som skjer i dag om det er hva du mener. Personlig tviler jeg sterkt på at det er noen Gud som står bak alt som skjer. Men litt skjebne tror jeg fortsatt der er i alt.

Anonymkode: b682f...a42

jeg tror ikke at Gud er en person, men en verden i en annen dimensjon hvor de døde kommer som skjeler når de dør på vår planet, og at avogtil kommer det de kaller "engler" og "Gud" til åsyn for noen mennesker, fordi de besøker vår dimensjon, og at "Gud" har vært en vanlug mann på jorden eller et romvesen fra annen galakse som har umenneskelige overomjordiske langt forut vår galakses tid og evner.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er mye man kan tro på. Selv tror jeg bare på han Lucifer. Jeg tror han er en kraft som går igjennom universet som oppfordrer til kritisk tenkning, empatisk moral og frihet. I stedet for å tro på denne demiguden, som biblene beskriver, som opptrer som en ignorant, slem og nykkete "gud".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Det er mye man kan tro på. Selv tror jeg bare på han Lucifer. Jeg tror han er en kraft som går igjennom universet som oppfordrer til kritisk tenkning, empatisk moral og frihet. I stedet for å tro på denne demiguden, som biblene beskriver, som opptrer som en ignorant, slem og nykkete "gud".

 

ok. jeg tror ikke på han bibel-gud. men en annen "gud". nemlig parralelt univers. og jeg tror lucifer bor på venus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen i dag som tror at " alt bare faller på  plass igjen." På samme måte som man kan lure på hva de egentlig driver med i den politikken av og til.

Anonymkode: b682f...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...