Gå til innhold

Medisin som hjelper på dissosiering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med det jeg tror er dissosierimg. Når jeg "går over i" den tilstanden blir jeg som i en slags transetilstand, dvs. at jeg ikke er i denne verden og at den andre "virkeligheten" gjelder. Da blir jeg helt likegyldig/flat, forstår ikke tid og sted og kan føle at jeg er 20 år tilbake i tid, som i en film eller at jeg drømmer. Videre kjenner jeg ikke igjen meg selv og kroppen min, omgivelsene og nære personer. Det er svært tyngende og skremmende og jeg er fullstendig maktesløs i forhold til dette. Hva i all verden kan jeg gjøre for å bli bra, eller i hvertfall bedre, av dette?

Anonymkode: b79e7...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du til noe behandling nå? Hvis ikke, anbefaler jeg at du tar deg en tur til fastlegen din som kan henvise deg videre til psykolog/psykiater. Jeg synes AP hjelper (Quetiapin, el Seroquel som er patentnavnet). Det sammen med å jobbe med å gjøre det som utløser dissosiasjon, få ufarliggjort det på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe godt svar på dette. Ingen medisiner har dette som indikasjon. Generelt er dissosiasjon lite påvirkbar av medisiner. Likevel er det enkeltpersoner som får hjelp av medisiner slik FoD skriver over her. Vanligvis må en prøve seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, kupton skrev:

Det finnes ikke noe godt svar på dette. Ingen medisiner har dette som indikasjon. Generelt er dissosiasjon lite påvirkbar av medisiner. Likevel er det enkeltpersoner som får hjelp av medisiner slik FoD skriver over her. Vanligvis må en prøve seg frem.

Jeg skulle virkelig ønske at det fantes noe, medisiner eller annet, som kunne ha vært til hjelp for det er en tilstand som er svært krevende psykisk å være i. Jeg får prøve meg fram, for dette trenger jeg hjelp til å takle på best mulig måte.

Anonymkode: b79e7...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Går du til noe behandling nå? Hvis ikke, anbefaler jeg at du tar deg en tur til fastlegen din som kan henvise deg videre til psykolog/psykiater. Jeg synes AP hjelper (Quetiapin, el Seroquel som er patentnavnet). Det sammen med å jobbe med å gjøre det som utløser dissosiasjon, få ufarliggjort det på en måte. 

Jeg har forsøkt Quetiapin, men det er mulig at jeg må opp i høyere doser enn det jeg har brukt for å få effekt. Jeg er redd jeg begynner å dissosiere dersom jeg begynner å ta tak i dette og blir for sliten, men dersom det er det som kan hjelpe så får jeg ta mot til meg og forsøke.

Anonymkode: b79e7...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...