Gå til innhold

begynnelsen på en historie

Anbefalte innlegg

Klassen min var på skitur. Vi gikk i fjerde klasse og gikk tur til en hytte i nordmarka. Der fikk vi kakao og boller og hadde det veldig gøy. Etter maten hadde vi fri en stund før vi skulle gå hjemover igjen.

Jeg og en venninne gikk for oss selv og fant en bratt bakke som vi sto på ski nedover. Det var gøy helt til vi falt og hun falt over meg og jeg brakk beinet. Så ble jeg sittende i snøen og vente mens hun løp og hentet læreren som kom og ble veldig forskrekket. Det var rett ved en bilvei og noen ringte moren min og hun skulle komme og hente meg på den veien og ta meg til lege.

De andre gikk hjemover og jeg satt på sekken min i snøen og ventet på mamma sammen med vaktmesteren på skolen. Han hadde vært med på turen. Han var veldig snill først, men jeg var litt redd for han også. Han så ut som en alkoholiker og luktet litt sånn surt.

Det var kaldt å sitte i snøen og så ville han varme meg. Og etterhvert varmet han meg på de underligste måter. Pustet tungt gjorde han goså og han var rød og svett i ansiktet. JEg skjønte hva han drev med! Jeg skjønte hva han tenkte på! For jeg var allerede erfaren, men det husket jeg ikke da. Jeg bare skjønte at nå var det fare på ferde også våget jeg ikke si noe. Og siden benet mitt var brukket kunne jeg ikke reise meg opp og late som ingenting og lage litt avstand mellom oss, slå floke eller noe slikt, så jeg måtte bli sittende mens han "varmet" meg.

Når burde jeg sagt stopp? Når sluttet han å være snill vaktmester og ble ekkel gammel mann?? Jeg visste ikke når jeg skulle si at det var nok og det ble til at jeg ikke sa noe.

Da mamma endelig kom med bilen spratt han opp og fortalte henne at jeg hadde vært så veldig lei meg og hadde grått og at han hadde trøstet meg. Og det var mamma glad for og da jeg sa til henne etterpå mens vi kjørte at han var en ekkel gammel gubbe ble hun sint og sa at jeg skulle være glad de ikke hadde gått fra meg der i skogen helt alene. Han var snill som hadde ventet sammen med meg sa hun.

Jeg møtte vaktmesteren mange ganger til. Det var begynnelsen på en av mine historier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44563-begynnelsen-p%C3%A5-en-historie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm...kanskje du burde skrive fortsettelsen...? om du vil...? om du føler for det...? sånn for å få det litt ut. satt ord på det. få en distanse. se ting fra en annen vinkel. om du vil....?

tror du er usikker...? sender støtte jeg.... masse..:-) take care...

hm...kanskje du burde skrive fortsettelsen...? om du vil...? om du føler for det...? sånn for å få det litt ut. satt ord på det. få en distanse. se ting fra en annen vinkel. om du vil....?

Takk.

Jeg skriver kanskje mer men ikke nå. Det orker jeg ikke.

Takk.

Takk.

bare fortell det når du føler for det....

anytime, you know....

er her jeg vettu.... ganske ofte...bare rop på meg her eller på meldinger...:-)

ta vare på deg selv da?? sender mer støtte jeg....:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...