Gå til innhold

Tidligere keisersnitt,gravid på nytt


Rosinen

Anbefalte innlegg

Hei :) 

jeg er 32 år, hadde hastekeisersnitt for 11 år siden. Er nå gravid på nytt,21+5 og jobber i barnehage. Jeg må løfte en del på disse små og merker jeg blir sliten i magen av det når det blir for mye. Idag feks merket jeg en slags brennende følelse litt nede,fremme på magen under navlen. Ble litt bekymret og roet ned,det gikk over. 

Jeg lurer egentlig på,bør jeg generelt være forsiktig med løft og lignende, siden jeg har ett arr på livmoren? Er redd for at det skal revne eller noe sånt, at man kanskje tåler mindre når man har hatt KS før? Eller har der ingenting å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Arr  i livmoren gror som regel veldig bra. Muskelanstrengelse påvirker ikke arret, du kan således løfte uten at det er en påkjenning på arret. Hvis du kjenner smerter ved løft og bevegelse kan det være bekkenløsning. Hør med din lege eller jordmor.

Et arr i livmoren kan en sjelden gang sprekke under fødselen, men det er jordmor og lege oppmerksom på og sjekker under fødselen.

Lykke til videre, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...