Gå til innhold

Aktivitet


Gjest Maggie55

Synes du det er vanskelig å finne noe interessant å drive med?  

5 stemmer

  1. 1. Synes du det er vanskelig å finne noe interessant å drive med?

    • Ja i høy grad
      1
    • Ja til en viss grad
      0
    • Sjelden
      2
    • Aldri
      2
    • Vet ikke
      0
  2. 2. Synes du samfunnet burde tilrettelegge mere og bedre eller mener du dette er noe enkeltmennesker må klare å finne ut av selv?

    • Ja , ønskelig med økt iniativ fra samfunnets side
      1
    • Nei
      3
    • Vet ikke
      1

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 27. nov. 2018, 20:47

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om man ser rundt seg på hva folk driver med ute  i virkeligheten så er der jo veldig mye sykt. I det hele tatt er det veldig mye sykt i dag folk bruker sin tid og ressurser på. Men kanskje de bare er tvunget til det? (Hele planeten mars ser jo bare syk ut.)

Husker da jeg var ung løp velstående mennesker rundt å spurte hva unge fattige mennesker drev med. Hva skulle de bruke sitt liv og utdanning til. Også da rasjonaliseringen begynte gransket man hver arbeidsoperasjon. Mindre sykt er det ikke folk driver med i dag.

Jo jeg synes det er vanskelig.Ikke lett i 60 årene å begynne på ny utdanning med mye sviktende helse og veldig usikker økonomi. Jeg er også veldig skeptisk til de sterke ønsker både fra fagbevegelse og kapitalkrefter om å " overstyre" utdanningsløpene i både innhold og lengde for å tilpasse til et næringsliv som til slutt styrer hele kunnskapsnasjonen.

Mange unge føler seg også i en squiz tror jeg. Mellom hvordan de føler og hva som kanskje kan gi noe lønn som penger i overskuelig fremtid.

Dette er viktig ting for alle mennesker. Ingenting er bare bare i dag.

Anonymkode: 3ce21...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lett i 60 årene å begynne på ny utdanning med mye sviktende helse og veldig usikker økonomi.

Er det noen som har rådet deg til å gjøre det? Jeg synes heller ikke det virker som et gunstig valg for deg. I hvert fall ikke hvis du må ta opp lån.

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det hele tatt er det veldig mye sykt i dag folk bruker sin tid og ressurser på. Men kanskje de bare er tvunget til det?

Hvis du mener fritiden, så er det jo ingen reell tvang, selv om mange oppfører seg som om f.eks. sosiale medier er en obligatorisk plikt. Tenker du på betalt arbeidstid, ser jeg ikke helt at det foregår så mye "sykt", selv om en del ting sikkert kunne vært organisert bedre.

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også veldig skeptisk til de sterke ønsker både fra fagbevegelse og kapitalkrefter om å "overstyre" utdanningsløpene i både innhold og lengde for å tilpasse til et næringsliv som til slutt styrer hele kunnskapsnasjonen.

 Skyldes ikke noen av problemene heller manglende kontakt mellom utdanningsinstitusjonene og arbeidslivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på hvor viktig det er for mange mennesker  " å leve ut sine drømmer". I fremtida kanskje alt i dag er nok mange som ikke føler de kan det og ikke bare på grunn av økonomi tror jeg. Med økte restriksjoner som følge av klimaendringer som blir selvsagt for alle blir det mer og mer vi ikke lenger " kan leve ut" tror jeg.Det blir mer og mer " De hadde champagne men rørte den ei" ( regjeringen Nygårsvold". Små og store drømmer folk har blir kanskje forbudt og belagt med straffeskyld. Hva vil skje. Flere blir syke fordi de blir tvunget til å leve følsesmessig i strid med seg selv. Tidligere tiders voldsregimer blir for søndagsskole å regne kanskje.

Anonymkode: 3ce21...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ønsker jo en masse passive TV og mediatittere og tilskuere til Livet Selv og kanskje også stønadsmottagere. Alle mennesker ønsker å leve ut drømmene sine tror jeg. Mer og mer i fremtiden tror jeg.

Anonymkode: 3ce21...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på hvor viktig det er for mange mennesker  "å leve ut sine drømmer". I fremtida kanskje alt i dag er nok mange som ikke føler de kan det og ikke bare på grunn av økonomi tror jeg.

Er det meg du spør? Vi som er så griseheldige å bo her i landet, har ikke noe å klage på i den retning, synes jeg. Det er nok mange som kunne tenkt seg å bytte med selv de dårligst stilte i Norge.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil skje. Flere blir syke fordi de blir tvunget til å leve følelsesmessig i strid med seg selv. Tidligere tiders voldsregimer blir for søndagsskole å regne kanskje.

Vi er ganske høyt oppe på behovsskalaen når vi kan la følelsene ta stor plass. I "tidligere tiders voldsregimer" var man nok pent nødt til å undertrykke dem og konsentrere seg om å berge livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Maggie55 skrev:

Synes du det er vanskelig å finne noe interessant å drive med?

Overhodet ikke. Døgnet har ofte ikke nok timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange tror jeg ønsker noe mer og noe annet enn de passive og ofte intetsigende livene de er henvist til og i økende grad henvises til. Det smerter meg meget å måtte skrive det, men slik tror jeg mange har det i vårt samfiunn i dag.

Anonymkode: 3ce21...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertrykkelse skjer på mer finurlig vis i dag Til slutt undertrykker personer seg selv i evig kamp for å tilpasse seg et system vi ikke aner konturene av. Mennesker er ikke ting eller noe andre skal eie eller styre. Ikke mange dager siden at det var fremme at forekomsten av slaveri som følge av år med sosial dumping finner sted kanskje bare kvartaler unna oss. Vi har alle absolutt noe å tenke på synes jeg.

Anonymkode: 3ce21...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man ser rundt seg på hva folk driver med ute  i virkeligheten så er der jo veldig mye sykt. I det hele tatt er det veldig mye sykt i dag folk bruker sin tid og ressurser på. Men kanskje de bare er tvunget til det? (Hele planeten mars ser jo bare syk ut.)

Husker da jeg var ung løp velstående mennesker rundt å spurte hva unge fattige mennesker drev med. Hva skulle de bruke sitt liv og utdanning til. Også da rasjonaliseringen begynte gransket man hver arbeidsoperasjon. Mindre sykt er det ikke folk driver med i dag.

Jo jeg synes det er vanskelig.Ikke lett i 60 årene å begynne på ny utdanning med mye sviktende helse og veldig usikker økonomi.

Du må da ikke finne på å begynne på ny utdanning da. Er dette noe NAV krever?

Anonymkode: 7f69e...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere tiders voldsregimer blir for søndagsskole å regne kanskje.

Anonymkode: 3ce21...a98

Nå er du vel pessimistisk.

Anonymkode: 7f69e...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for medfølende svar.Jeg blir mye rystet over å høre nyheten nå og det gjelder også her i landet.Men jeg hører også at man prøver å avhjelpe manges situasjoner tiltak og det er bra å tenke på.

Nav ikke direkte krever flere utdanningsløp men tenker jo sitt med hva for utvikling vi har. Tror arbeidsledigheten er mye større ute i distrumiktene enn sentralt.

Anonymkode: 3ce21...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å studere til psykoterapeut kunne vært noe om jeg hadde vært yngre.Jeg har opplevet selv enkelte ganger i livet hvordan feil bruk av kroppen for eksempel med sittestilling ,kan gi kroppslige plager. Veldig viktig fag som jeg tror unge mennesker er veldig obs på i alle yrker i dag. Ville gjerne selv ha hjulpet eldre med å prøve å komme tilbake igjen. Men ting er ofte ikke så enkle. Så dessverre..

Anonymkode: 3ce21...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...