Gå til innhold

Endring av diagnose - BP/PF


Underbar

Anbefalte innlegg

Noen her som har opplevd å få endret diagnosen sin fra bipolar 2 (evnt 1) til en personlighetsforstyrrelse?

Er ute etter erfaringer, forløp, diagnostiseringer, gjerne lange historier.

Og om Kupton har noen refleksjoner rundt dette blir jeg også takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Underbar skrev:

Noen her som har opplevd å få endret diagnosen sin fra bipolar 2 (evnt 1) til en personlighetsforstyrrelse?

Er ute etter erfaringer, forløp, diagnostiseringer, gjerne lange historier.

Og om Kupton har noen refleksjoner rundt dette blir jeg også takknemlig.

Hva skal de brukes til?

Anonymkode: 424ef...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, kupton skrev:

Enhver diagnoseendring er positiv dersom den er riktig. Hovedårsaken til at en setter diagnoser er at en skal kunne gi korrekt behandling.

Var det svar på hva de skal brukes til? I såfall mente jeg ikke diagnosene, men historiene som ts ønsker seg.

Anonymkode: 424ef...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I psykiatrien er det av og til sånn -ny behandler, ny diagnose.  Selv har jeg har vært innom disse diagnosene,  først alvorlig depresjon, så bipolar 1,så personlighetsforstyrrelse, så schizofreni og tilslutt dissosiativ lidelse.Den siste ble ikke satt da behandler ikke fant noe dissosiativ symptomer, selv etter å ha lest hele journalen min. Så da hadde jeg vist schizofreni allikevel. Det hele hadde vært komisk vis det ikke var så tragisk. Det er stressende å være pasient der en får høre av en alvorlige behandlere  om at det og det feiler en .Spesielt når det er tunge diagnoser.Selv gidder jeg ikke å høre noe mer om diagnoser, tror ikke på dem lenger. Irriterer meg på at jeg stadig må forholde meg til diagnosen som er satt ,den står jo i alle medisinske papirer , og blir  av og til tatt opp av behandler ,lege og andre. Synes det hadde vært bedre uten diagnoser ,bare behandling av symptomer.

Så mitt råd er ,gi litt f... i diagnosen og konsentrer deg om å få hjelp med det som plager deg.

Anonymkode: 9e32e...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2018 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått endret diagnosen motsatt vei, altså fra personlighetsforstyrrelse til bipolar lidelse. 

Anonymkode: bff23...e68

Samme her. Og godt er det, nettopp fordi det medførte behandling som faktisk hjalp :). Heldigvis har jeg ikke opplevd så mye av den kasteball-diagnostiseringen mange dessverre havner i. Hva de nå måtte finne på å skrive i en epikrise fra en kort innleggelse, tenker jeg ikke så mye på. Det må sees i lys av at de er forpliktet til å sette en diagnose, og at det ikke er helt uvanlig å få en behandler man aldri har møtt før. Jeg har hatt svært stabile kontakter på DPS, og i det større bildet er det vår dialog som teller mest.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...