Gå til innhold

Legene er tydeligvis ikke enige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. For omtrent en uke siden var jeg innom akuttposten på sykehuset jeg hører til. Jeg ble tilbudt innleggelse, men jeg ønsker å unngå innleggelser så langt det lar seg gjøre, så vi ble enige om at jeg heller fikk åpen retur i et døgn. Legen konfererte med en annen lege, og begge to mente at det var viktig at jeg tok kontakt med lege raskt hvis jeg opplevde forverring, for å bli innlagt på posten, og utrykte eksplisitt at jeg selvsagt skulle bli innlagt hvis jeg ønsket det. Uavhengig om det var om et par dager eller et par uker, og legene var klare på at terskelen for å ta kontakt skulle være lav. Det ble skrevet et notat i journalen min om dette, hvor alt står. I løpet av den siste uken har jeg blitt betraktelig mye verre, jeg har blant annet sluttet helt å spise, og jeg har blitt sengeliggende. Kommer meg verken avgårde til universitetet jeg går på eller til jobben min. Jeg sover heller ikke, og jeg føler meg rett og slett helt forferdelig. I dag morges tenkte jeg at jeg ikke holdt ut denne tilværelsen lenger, så jeg fikk hastetime hos fastlegen. Fastlegen min ringte derfor til posten, som for ørvig er den eneste mottaksposten på sykehuset. Legen fastlegen min snakket med mente derimot at det ikke var noe poeng med en innleggelse, og mente at fastlegen måtte finne et annet alternativ. Jeg er direkte bekymret for meg selv, og jeg holder snart ikke ut mer. Det jeg lurer på er om det er vanlig at legene er uenige om slikt? Jeg fikk klar beskjed om en ting av to leger, men da jeg gjorde det jeg fikk beskjed om, ble jeg avvist av en annen lege. Jeg kan være enig i at et annet alternativ kan være lurt, men legen mente at fastlegen heller burde henvise direkte til f.eks en DPS i stedet for å gå gjennom akuttposten først. Ikke nødvendigvis en dum idé, men ventetiden for en slik innleggelse er relativt lang, og jeg har heller ikke et behov for en langvarig innleggelse. Det blir derfor ganske meningsløst å henvise til en innleggelse på dps, da det ikke er en innleggelse på 3 uker om en måned jeg har behov for. Jeg hadde uten tvil benyttet meg av tilbudet om innleggelse forrige uke hvis ikke jeg hadde fått beskjed om at jeg selvsagt kunne få innleggelse på posten senere hvis jeg ble dårligere, så nå føler jeg meg ganske rådvill. Er det virkelig greit at jeg får så klar beskjed om noe som tydeligvis viser seg å ikke stemme? Bør man ikke kunne stole på at beskjedene man får av leger faktisk er gjeldende? 

Anonymkode: 005c8...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke greitt. Kan du huske navnet på legen som gav deg åpen retur? Evt så skal det stå i journalen hvem det er. Be om å få snakke med den legen direkte eller få fastlegen til å ringe akkurat den legen og ingen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...