Gå til innhold

Cerazette og blødninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 år, har brukt Cerazette i snart et halvt år. Noenlunde regelmessige blødninger, dvs moderat til sparsom brunlig blødning (Nok til at jeg må bruke truseinnlegg eller liten tampong). Problemet er at disse blødningene varer i over to uker hver gang. Foruten dette er jeg veldig fornøyd med pillen. Vil blødningene bli kortere etterhvert? Eller er det for sent å håpe på det etter et halvt år?

Ønsker å fortsette med hormonprevensjon da jeg ellers har kraftig smertefull mens med noe kortere syklus enn tidligere (23-24 dager). Ellers er vel kanskje hormonspiral neste skritt, men jeg er redd for smerten ved innsetting da jeg aldri har født vaginalt og har bakoverbøyd livmor. Til info ble normal celleprøve og negative bakterieprøver (ny partner) tatt for halvannen måned siden. Håper på svar, på forhånd takk.

Anonymkode: d6bbd...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Blødningene vil nok bli mindre etter hvert. Det kan selv etter et halvt års bruk fortsatt endre seg. Hormonspiralen vil også i mange tilfeller gi småblødninger, spesielt i starten. Så hvis du ellers er fornøyd, så synes jeg at du bare skal fortsette. Gestagen-pillene kan muligens hindre de store blødninger mange kan få i årene før menopausen (siste menstruasjon)

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...