AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Ser at du har mye peiling på hjertet. Så prøver meg på et spørsmål. Har en ungdom som opplever at hjertet hopper over et slag. Kan gjøre litt vondt samtidig som dette skjer.Men ikke alltid. Var hos en fersk lege, han sa at dette at hjertet hopper over slag er veldig vanlig. Jeg som forelder blir litt bekymret. Barnet mitt opplever ikke annet ubehag når dette skjer. Ble tatt ekg, og blodtrykk. Ikke noe unormalt. Dette skjer vanligvis ved hvile. Har du noen innspill angående dette? Takk Anonymkode: a1f35...c22 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Dette er et fenomen som alle mennesker har fra tid til annen, men veldig mange merker det ikke. Hjertet hopper egentlig ikke over et slag, men det slår et ekstraslag. Dette ekstraslaget kommer for tidlig, så det gir ofte ingen puls. Etter ekstraslaget kommer det en liten pause før neste normalslag kommer når det skal. Da får hjertet fylt seg litt ekstra opp, og av denne grunn får man et kraftig dunk i brystet. Noen har bare 5-10 ekstraslag i døgnet og andre har flere titalls tusen i døgnet. Veldig vanlig at det kommer i tenårene. Men som sagt er det helt normalt og alle har det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Så flott at ISW kunne betrygge denne moren med et saklig og godt svar. Kunnskap er viktig og til stor hjelp. Samtidig mener jeg at alle som deltar på et offentlig forum bør behandles med respekt . Uavhengig av kunnskap, status eller om de har « nic» eller ikke. Anonymkode: 7bb29...f9e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Tråden er ryddet i henhold til forumets regler. Ann Christin, admin 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Vil bare si at jeg har hatt dette - nettop siden tenårene. Er man veldig mye plaget av det, KAN man ha hjelp av en betablokker. Det er eventuelt noe å diskutere med lege. Noen vil kanskje synes jeg banner i kirka når jeg sier at jeg opplevde at akupunktur hjalp en del. Er heller ikke så uvanlig at man merker det best når man slapper av og ikke har fokuset så langt bort fra kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest franklyscarlet Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Jeg har det også. Merket det først da jeg var 25 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterfluen Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 På 27.11.2018 den 22.04, AnonymBruker skrev: Ser at du har mye peiling på hjertet. Så prøver meg på et spørsmål. Har en ungdom som opplever at hjertet hopper over et slag. Kan gjøre litt vondt samtidig som dette skjer.Men ikke alltid. Var hos en fersk lege, han sa at dette at hjertet hopper over slag er veldig vanlig. Jeg som forelder blir litt bekymret. Barnet mitt opplever ikke annet ubehag når dette skjer. Ble tatt ekg, og blodtrykk. Ikke noe unormalt. Dette skjer vanligvis ved hvile. Har du noen innspill angående dette? Takk Anonymkode: a1f35...c22 det kalles ekstrasystoler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.