Gå til innhold

Hei ISW. Spørsmål om hjertet. :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at du har mye peiling på hjertet. Så prøver meg på et spørsmål. Har en ungdom som opplever at hjertet hopper over et slag. Kan gjøre litt vondt samtidig som dette skjer.Men ikke alltid. Var hos en fersk lege, han sa at dette at hjertet hopper over slag er veldig vanlig. Jeg som forelder blir litt bekymret. Barnet mitt opplever ikke annet ubehag når dette skjer. Ble tatt ekg, og blodtrykk. Ikke noe unormalt. Dette skjer vanligvis ved hvile.

Har du noen innspill angående dette? 

Takk :)

Anonymkode: a1f35...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er et fenomen som alle mennesker har fra tid til annen, men veldig mange merker det ikke.

Hjertet hopper egentlig ikke over et slag, men det slår et ekstraslag. Dette ekstraslaget kommer for tidlig, så det gir ofte ingen puls. Etter ekstraslaget kommer det en liten pause før neste normalslag kommer når det skal. Da får hjertet fylt seg litt ekstra opp, og av denne grunn får man et kraftig dunk i brystet.

Noen har bare 5-10 ekstraslag i døgnet og andre har flere titalls tusen i døgnet. Veldig vanlig at det kommer i tenårene. Men som sagt er det helt normalt og alle har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Så flott at ISW kunne betrygge denne moren med et saklig og godt svar. Kunnskap er viktig og til stor hjelp. Samtidig mener jeg at alle som deltar på et offentlig forum bør behandles med respekt . Uavhengig av kunnskap, status eller om de har « nic» eller ikke. 

Anonymkode: 7bb29...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg har hatt dette - nettop siden tenårene. Er man veldig mye plaget av det, KAN man ha hjelp av en betablokker. Det er eventuelt noe å diskutere med lege. Noen vil kanskje synes jeg banner i kirka når jeg sier at jeg opplevde at akupunktur hjalp en del. Er heller ikke så uvanlig at man merker det best når man slapper av og ikke har fokuset så langt bort fra kroppen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.11.2018 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Ser at du har mye peiling på hjertet. Så prøver meg på et spørsmål. Har en ungdom som opplever at hjertet hopper over et slag. Kan gjøre litt vondt samtidig som dette skjer.Men ikke alltid. Var hos en fersk lege, han sa at dette at hjertet hopper over slag er veldig vanlig. Jeg som forelder blir litt bekymret. Barnet mitt opplever ikke annet ubehag når dette skjer. Ble tatt ekg, og blodtrykk. Ikke noe unormalt. Dette skjer vanligvis ved hvile.

Har du noen innspill angående dette? 

Takk :)

Anonymkode: a1f35...c22

det kalles ekstrasystoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...