Gå til innhold

Hormonplaster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en kvinne på 55 som ønsker å slutte med hormontilskudd estradot og 16 dg provena etter hver 12 uke. Det hadde vært fint om jeg kunne fått et råd angående dette. Kan jeg slutte med plasteret først og så avslutte med gestagenkur eller bør jeg bruke østrogenplasteret til gestagenturen er fullført? Bør jeg eventuelt trappe ned eller er det like greit å stoppe helt? Hvor lan tid vil det eventuelt gå før jeg eventuelt vil kunne få symptomer som dårlig søvn og svettebyger tilbake? På forhånd takk for svar.

Anonymkode: 5eed1...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dessverre vil minst halvparten få symptomer tilbake når de avslutter med østrogen for klimakterieplager, uansett om man avtrapper dosen eller slutter fra den ene dag til den andre. Symptomene vil komme tilbake i løpet av 1-2 uker.

Det vil være lurt å slutte på samme tid med plaster og proveratabletter.

vennlig hilsen Mette

PS du kan gjerne gi tilbakemelding om og evt når dine symptomer kom tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...