Gå til innhold

Symptomene (periodene) endrer seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg er i konstant endring. Det går i perioder. Plagene/ symptomene endrer seg fra periode til periode. (depresjon, utmattelse, up-perioder med mye energi, tanker og ideer (all in, veldig fokusert/ dedikert), (panikk)angst, derealisering) Og det mest forvirrende er at jeg føler jeg glemmer hvordan jeg har tenkt/ følt tidligere, så jeg klarer ikke så si hvor sterkt eller hvor lenge ting varte. Samtidig som jeg ikke føler jeg har noen kontroll på hva som venter meg. Det er nesten absurd. Det har pågått over lag tid, kanskje flere år, men det blir bare mer og mer rotete, jeg sliter med å skille periodene fordi jeg ikke husker hvordan det var tidligere. 

Jeg har vært til utredning på dps, samt en privat psykiater. De er heller ikke sikre, men ting som har vært diskutert, er bipolar, angst, reaksjonsmønstre fra hendelser i oppveksten. Jeg har en del uvirkelighetsfølelse, men er ikke psykotisk (skjønner at jeg "detter ut", at tankene er rare). 

Er det angsten som er så vanvittig merkelig, eller er det en variant innenfor bipolar spekter? Eller er det traumerelatert? Har nå bestemt at jeg skal begynne med Lamictal (har brukt div antidep tidligere som ikke har fungert optimalt) - men kjenner at jeg føler meg usikker på avgjørelsen. Siden ting endrer seg så mye, innbiller jeg meg på en måte også at det ikke er noe galt med meg, at "i morgen" er alt over. Jeg kan på en måte ikke stole på mine vurderinger. 

Selve innlegget blir også rotete, merker jeg. Men er det noen som kjenner seg igjen eller forstår hva det kan være? Setter stor pris på innspill. 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: ba161...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...