Gå til innhold

Prikking i ansikt som små insekter under huden i ansiktet spesielt ved innsovning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt dette i flere år nå. Merket det første gang da det ble mye snakk om nedbemanning på jobben hvor etter lang og smertefull prosess jeg havnet blant de overtallige. Av forskjellige grunner er jeg mindre ute enn tidligere og har slitt mye med mangel D vitamin. Er sterkt overvekt og perioder ordentlig deprimert men ikke apatisk. Mer mer plager kanskje forkalknonger i hender og hofter. Hoftene stivner ofte av så jeg orker ikke egen vekt og må sette meg et sted. Ofte på en sten eller benk om der finnes eller bare stå og støtte meg til trillebagen. Opplever mye kløe nedentil og har hatt en del hemmorider. Min gamle mor som mente at kjønnsykdomer var skyld i all elendighet på jord og spesielt rettet mot min far hadde fått vann på mølla om jeg hadde fortalt henne det. Med heldigvis ikke . Det hjelper å strikke for hendene og håper jeg skal klare å gå ned i vekt. Sa til fastlege at jeg kommer tilbake når jeg har klart å vekredusere. Det vil jo ta tid da jeg så langt bare er økt. Tenkte å skrive dagbok da dette jo gir bedre opplysninger for fastlege som mente jeg kanskje vasket meg for lite i ansiktet. Jeg vet ikke. Jeg selv mistenker medisinen Zeldox men slutter jeg helt går det ikke. Vi har alle ansvar for å ta vare på oss selv og da forsvinner bare all kraft i kroppen liksom. Hva kan det være i veien? Utover oftemot Schisofreni som står på pakningsvedlegget? Noen opplevet liknende? Uføretrygd neste?

Anonymkode: 10d31...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt dette i flere år nå. Merket det første gang da det ble mye snakk om nedbemanning på jobben hvor etter lang og smertefull prosess jeg havnet blant de overtallige. Av forskjellige grunner er jeg mindre ute enn tidligere og har slitt mye med mangel D vitamin. Er sterkt overvekt og perioder ordentlig deprimert men ikke apatisk. Mer mer plager kanskje forkalknonger i hender og hofter. Hoftene stivner ofte av så jeg orker ikke egen vekt og må sette meg et sted. Ofte på en sten eller benk om der finnes eller bare stå og støtte meg til trillebagen. Opplever mye kløe nedentil og har hatt en del hemmorider. Min gamle mor som mente at kjønnsykdomer var skyld i all elendighet på jord og spesielt rettet mot min far hadde fått vann på mølla om jeg hadde fortalt henne det. Med heldigvis ikke . Det hjelper å strikke for hendene og håper jeg skal klare å gå ned i vekt. Sa til fastlege at jeg kommer tilbake når jeg har klart å vekredusere. Det vil jo ta tid da jeg så langt bare er økt. Tenkte å skrive dagbok da dette jo gir bedre opplysninger for fastlege som mente jeg kanskje vasket meg for lite i ansiktet. Jeg vet ikke. Jeg selv mistenker medisinen Zeldox men slutter jeg helt går det ikke. Vi har alle ansvar for å ta vare på oss selv og da forsvinner bare all kraft i kroppen liksom. Hva kan det være i veien? Utover oftemot Schisofreni som står på pakningsvedlegget? Noen opplevet liknende? Uføretrygd neste?

Anonymkode: 10d31...232

Jeg har følt insekter på innsiden av huden når jeg har vært dårlig, de sier jeg har en psykoselidelse. Noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spekulert en del også på om det skriver seg fra problemer med tenner. Har opp gjenomm årene hatt en del tannhistorier. Men orker ikke tenke på tannlege nå. Var hos en øre nese og hals spesialist en gang og han undret seg over en skjevhet i ansiktet mitt. Jeg har også et stort arr i pannen eller søkk som er blitt mere kjennbart de seneste årene. Folk brydde seg ikke om stort også når det gjalt bar dengang jeg var barn så dessverre for meg. ( enkelte derimot har det så latterlig enkelt i alt)Akkurat som om skallen vil sprekke. Så rart.

Anonymkode: 10d31...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for medfølelsen. 😊Er i sekstiårene  alt og har jo fulgt med på de kriser man snakker om i helsesystemet. Dette er helseforhold det er vanskelig å sette ord på ( fastlegen gjør sitt ytterste i alt som alltid ,men fastlegen tenker kanskje på pensjonen sin snart han også og meget vell unnet) Det er samtidig ikke så lett å forstå i dag hvor alle ressurser til å hjelpe alle som trenger skal komme fra. Økonomi er vanskelig. Man klarer ikke la være å bekymre seg for hvordan alt vil gå ikke bare med en selv videre. Men om ikke noe blir helt akutt ville jeg fortsette å prøve å minske vekt og gå tilbake til fastlegen omkring fastelavn neste år tenkte.

Anonymkode: 10d31...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ikke så lett når helsa bare svikter.

Anonymkode: 10d31...232

Nei det er ikke lett når helsa svikter. Varme tanker til deg ❤️ Får du hjelp fra psykiatrien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er noe jeg skal ta opp med legen ute på nyåret har jeg planlagt. Tror mye har med tidlige barndomsopplevelse å gjøre som er blitt kastet opp igjen på grunn av andre ting. Problemet er at jeg klarer ikke la være å tenke at der er noe juks i alt lenger.  Det er så mye veldig alvorlig i dag. Men enkelte typer mennesker slik jeg får aldri nok av vær og vind og NRK sine mange programvarianter og svingninger i eteren og økte priser.😊

Anonymkode: 10d31...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke så innmari enkelt når man føler seg som et tomt skall uten noe å gi. I grunnen glad det går mot slutten. Det er for mange eventyrhistorier i dag synes jeg.

Anonymkode: 10d31...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspertene ber jo ofte personer som sliter om å " senke skuldrene og gire ned". Det er ikke dumt spesielt nå i julestresset og tanker som kommer og går tror jeg.

Men alt trenger man heldigvis ikke. Det er så mange hverdagshelter som er ute å skinner i dag og deler av hva de har i dag..Fantastiske mennesker der de er.😊

Anonymkode: 10d31...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2018 den 16.24, AnonymBruker skrev:

Har hatt dette i flere år nå. Merket det første gang da det ble mye snakk om nedbemanning på jobben hvor etter lang og smertefull prosess jeg havnet blant de overtallige. Av forskjellige grunner er jeg mindre ute enn tidligere og har slitt mye med mangel D vitamin. Er sterkt overvekt og perioder ordentlig deprimert men ikke apatisk. Mer mer plager kanskje forkalknonger i hender og hofter. Hoftene stivner ofte av så jeg orker ikke egen vekt og må sette meg et sted. Ofte på en sten eller benk om der finnes eller bare stå og støtte meg til trillebagen. Opplever mye kløe nedentil og har hatt en del hemmorider. Min gamle mor som mente at kjønnsykdomer var skyld i all elendighet på jord og spesielt rettet mot min far hadde fått vann på mølla om jeg hadde fortalt henne det. Med heldigvis ikke . Det hjelper å strikke for hendene og håper jeg skal klare å gå ned i vekt. Sa til fastlege at jeg kommer tilbake når jeg har klart å vekredusere. Det vil jo ta tid da jeg så langt bare er økt. Tenkte å skrive dagbok da dette jo gir bedre opplysninger for fastlege som mente jeg kanskje vasket meg for lite i ansiktet. Jeg vet ikke. Jeg selv mistenker medisinen Zeldox men slutter jeg helt går det ikke. Vi har alle ansvar for å ta vare på oss selv og da forsvinner bare all kraft i kroppen liksom. Hva kan det være i veien? Utover oftemot Schisofreni som står på pakningsvedlegget? Noen opplevet liknende? Uføretrygd neste?

Anonymkode: 10d31...232

jeg får prikking i beina når jeg sitter på do en stund og bæsjer. jeg er også er sterkt overvektig. jeg har 33 i bmi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

jeg får prikking i beina når jeg sitter på do en stund og bæsjer. jeg er også er sterkt overvektig. jeg har 33 i bmi.

Ok

Anonymkode: 20f9f...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går dusjet jeg. Etter det tok jeg litt fuktighetskrem ( Spenol)og smurte i ansiktet og det føler jeg har hjulpet litt. Det var en veldig rar følelse for det har jeg ikke  gjort på lang lang tid. Orker ikke å ta hånden opp til ansiktet liksom. Øyne er stadig tørre også men med mye puss. Men fastlegen sa at jeg hadde ikke øyekatarr slik som barna får og som sjefene på jobben dengang sa at de mente jeg hadde selv om jeg aldri har kontakt med barn. Sjefene mente  jeg kunne smitte andre på jobben og måtte til legen for å få dråper .Jeg vet ikke om jeg orker særlig mer. Som en av sjefene på forrige jobben så " Da forstår jeg det om du bare slutter".

Nei. Ingenting kommer sovende til noen.

Anonymkode: 10d31...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2018 den 10.06, AnonymBruker skrev:

I går dusjet jeg. Etter det tok jeg litt fuktighetskrem ( Spenol)og smurte i ansiktet og det føler jeg har hjulpet litt. Det var en veldig rar følelse for det har jeg ikke  gjort på lang lang tid. Orker ikke å ta hånden opp til ansiktet liksom. Øyne er stadig tørre også men med mye puss. Men fastlegen sa at jeg hadde ikke øyekatarr slik som barna får og som sjefene på jobben dengang sa at de mente jeg hadde selv om jeg aldri har kontakt med barn. Sjefene mente  jeg kunne smitte andre på jobben og måtte til legen for å få dråper .Jeg vet ikke om jeg orker særlig mer. Som en av sjefene på forrige jobben så " Da forstår jeg det om du bare slutter".

Nei. Ingenting kommer sovende til noen.

Anonymkode: 10d31...232

Ok

Anonymkode: 20f9f...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...