Gå til innhold

Tror jeg har fått svekket lukkemuskel mellom spiserør og magesekk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært periodebulimiker i åtte år. Nå har jeg vært i en litt dårlig periode i noen måneder, og jeg er litt redd for at jeg har begynt å få svekket lukkemuskel mellom spiserøret og magesekken. Ikke helt sikker på om det er det det er, men jeg har begynt å få en slags følelse av "skvulping" nede i spiserøret. Har også litt klumpfølelse, og jeg har begynt å gulpe litt etter å ha spist og drukket. Pleier ikke å ha noe av dette vanligvis. Jeg lurer på: hvis det er svekket lukkemuskel, vil det kunne gå tilbake til normalen hvis jeg slutter å kaste opp?  

Anonymkode: 18fb6...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min gikk tilbake til normalen i løpet av første året som frisk. 

Anonymkode: 8c438...3a9

Godt å høre! :) 

Anonymkode: 18fb6...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe om bulimi - for å si det først.

Men jeg kan litt om svekket lukkemuskel. Noen av oss har denne "svakheten", og vil trolig være plaget med det hele livet. Noen klarer å styre refluksen mentalt/psykisk, i alle fall til en viss grad, og når en klarer det, blir jo svekket lukkemuskel mindre plagsomt, fordi en ofte klarer å stoppe det før det kommer helt opp.

Det vil ha så store fordeler for deg å bli frisk av bulimien - både psykisk og fysisk - at jeg synes at en "garanti" om at lukkemuskelen blir helt god igjen dersom du slutter å kaste opp, ikke bør være noen betingelse for å prøve å bli frisk. Det går helt fint å ha et godt liv med svak lukkemuskel :)

Håper du tar kontakt med lege/psykolog for å få hjelp til årsaken som ligger bak bulimien din! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2018 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært periodebulimiker i åtte år. Nå har jeg vært i en litt dårlig periode i noen måneder, og jeg er litt redd for at jeg har begynt å få svekket lukkemuskel mellom spiserøret og magesekken. Ikke helt sikker på om det er det det er, men jeg har begynt å få en slags følelse av "skvulping" nede i spiserøret. Har også litt klumpfølelse, og jeg har begynt å gulpe litt etter å ha spist og drukket. Pleier ikke å ha noe av dette vanligvis. Jeg lurer på: hvis det er svekket lukkemuskel, vil det kunne gå tilbake til normalen hvis jeg slutter å kaste opp?  

Anonymkode: 18fb6...3cb

jeg har aldri hatt bulimi men jeg har perioder der jeg driver å gulpe opp matrester om jeg raper. da tar jeg en magesyredempe pille og da blir det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...