Gå til innhold

Nav og arbeid


Fionys

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk av systemet er at mens noen  klienter slipper så aldeles billig i alt og får all mulig hjelp blir andre spent beinkrok på fra dag én i kommunen. De siste nav menneskene jeg var i kontakt med fikk jeg inntrykk var slike scientologer eller noe. Jeg fikk sterke impulser om selvmord etter kontakten med dem og fikk informasjon om vitnemål som var både sterkt fordyrende og unødvendig for meg. Hadde det ikke vært for at jeg ble overtallige i statlig virksomhet og ikke belaster det lokale kommunale systemet  på samme måte hadde jeg neppe overlever med ansvar også for to alvorlig syke pårørende store deler av tiden. Jeg har blitt oppringt fra nav flere ganger og spurt om hvorfor jeg bodde i et hus og ikke skaffet annet sted å bo.

Så lenge du ikke får sosialhjelp skjønner jeg ikke hvorfor nav skal bry seg med det. 

Anonymkode: fce00...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Fionys skrev:

Har også en saksbehandler som er grei, men han er ikke greit uten grunn. 

 

Det blir feil å angripe de du mener slipper billig unna uten å vite hele historien. Hvordan kan du vite at deres prosess har vært så enkel? 

Min er nok ekstra grei pga jeg sleit Max med arbeidsgiver mens jeg var sykmeldt og det gjorde min sykdom langt verre enn hva den hadde behøvd å være. Nav fikk mere enn en gang kjenne hvor skoen trykket siden min sjef ringte dem og klagde og krevde innsyn osv. Saksbehandler sa rett ut at hun ikke tvilte på min opplevelse av arbeidsgiver siden hun hadde hatt mange kamper med den og til slutt hadde bedt arbeidsgiver om å slutte å ringe. Hun sa «jeg er DIN advokat, arbeidsgiver får klare seg selv». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Soletti skrev:

Min er nok ekstra grei pga jeg sleit Max med arbeidsgiver mens jeg var sykmeldt og det gjorde min sykdom langt verre enn hva den hadde behøvd å være. Nav fikk mere enn en gang kjenne hvor skoen trykket siden min sjef ringte dem og klagde og krevde innsyn osv. Saksbehandler sa rett ut at hun ikke tvilte på min opplevelse av arbeidsgiver siden hun hadde hatt mange kamper med den og til slutt hadde bedt arbeidsgiver om å slutte å ringe. Hun sa «jeg er DIN advokat, arbeidsgiver får klare seg selv». 

Har en litt lik arbeidsgiver som deg. Har vært ærlig med Nav om mine dårlige opplevelser med arbeidsgiver og Nav har også selv fått merke hvordan arbeidsgiver kan være. Jeg har hatt et evig mas fra arbeidsgiver med spørsmål om diagnoser, medisiner, behandling, behandlere, fremgang osv. osv. Det har blitt slik at jeg unngår å være alene med arbeidsgiver for jeg vet det hagler av spørsmål hvis det skjer og i tillegg har jeg bedt om skriftlig innkalling til møter med beskrivelse om hva møtene skal handle om, Har gitt beskjed til Nav om at arbeidsgiver ikke skal vite noe mer om meg enn akkurat det som er nødvendig. Tror jeg har fått en sjef fra helvete. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har du selvsagt rett i. Jeg har ikke gransket deres nyrer liksom.

Jeg mener selvsagt som du at man må aldri gi opp. Det kan ligge noe på lur i livet for alle.😊

Allikevel moralen må bare være at man kan aldri bli for kritisk føler jeg. Også til ting man i en veldig sårbar situasjon utsettes for fra nav selv om jeg også ser at man er kun et nummer i rekken i dag og godt er kanskje det.😊

Anonymkode: e0224...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...