Gå til innhold

Mentruasjonssmerter uten menstruasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har de site 4-5 dagene hatt alle symptomene på at en menstruasjon skal komme. Altså ømme bryster, mensmurringer og innimellom menskramper som varer 5-10 min. Jeg er også noe hormonell, oppblåst og har en økt appetitt. 

Siden jeg ikke har noen fast menstruasjonssyklus er det vanskelig for meg å si når jeg egentlig skulle hatt menstruasjon, men er va litt over en måned siden siste menstruajson. 

Hva kan dette skyldes? Kan ikke si at jeg har hatt mensmurringer så lenge før menstruasjon tidligere. 

 

Anonymkode: 05374...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvorfor har du ikke fast menstruasjonssyklus? Har det noe med din alder å gjøre? Hvor gammel er du? Bruker du prevensjon?

Kan du være gravid?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos gynekolog for rundt 1 år siden som så at jeg hadde cyster på eggestokkene og sa at mulig årsak til uregelmessig menstruasjon var PCOS. Har dog ikke noen av de andre symptomene som overvekt, akne etc. 

Jeg er 25 år gammel. Jeg har stått på p-piller en god stund etter jeg fjernet spiral i sommer, men sluttet for 4 mnd siden. 

Kan graviditet være en årsak? 

Anonymkode: 05374...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde rett! Den var veldig positiv. Hvordan anbefaler du at jeg går frem videre? Med tanke på kontroller etc. 

Anonymkode: 05374...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du bestiller time hos din fastlege som så ordner videre med kontroller. Du husker å spise folat og avstå fra alkohol?

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen vil ikke ta meg imot før jeg er nærmere 12 uker på vei, er ifølge Clearblue med ukeindikator ca. 5-6 uker på vei nå. 

Er det noe jeg bør være ekstra påpasselig med? Jeg tar folat og har avstått fra alkohol i over et år nå. 

Tusen takk😊

Anonymkode: 05374...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det virker som du lever fornuftig, fortsette med det. Vær oppmerksom på at man beregner graviditeten fra siste menstruasjons første dag, men clearblue sannsynligvis regner fra befruktning, altså to uker kortere.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...