Gå til innhold

Hvorfor låses ikke farlige gjenger inne i lang tid?

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/norge/13-hendelser-pa-kort-tid_-venstreekstreme-angriper-ytre-hoyre-1.14315819

Dette høres merkelig ut, farlige voldelige gjenger jakter på uskyldige mål og juler dem opp, også får de en liten bot eller noe som straff, før de er klare for neste angrep. Slike folk bør da virkelig bures inne, vi kan ikke ha folk gående i gaten og holde på slik gang etter gang. Hva har skjedd med yttringsfriheten. ?

Bør farlige folk, som ikke viser tegn til å stanse med afrlig adferd, få strengere straff og bures inne mye lengre for å sikre folkets trygghet? Eller bør slike folk gå fri og få lov til å jule opp uskyldige folk med gale meninger?

Kjør debatt !

Anonymkode: e860b...d06

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/norge/13-hendelser-pa-kort-tid_-venstreekstreme-angriper-ytre-hoyre-1.14315819

Dette høres merkelig ut, farlige voldelige gjenger jakter på uskyldige mål og juler dem opp, også får de en liten bot eller noe som straff, før de er klare for neste angrep. Slike folk bør da virkelig bures inne, vi kan ikke ha folk gående i gaten og holde på slik gang etter gang. Hva har skjedd med yttringsfriheten. ?

Bør farlige folk, som ikke viser tegn til å stanse med afrlig adferd, få strengere straff og bures inne mye lengre for å sikre folkets trygghet? Eller bør slike folk gå fri og få lov til å jule opp uskyldige folk med gale meninger?

Kjør debatt !

Anonymkode: e860b...d06

Debatt på dette forumet? 

Bilderesultat for haha meme

Anonymkode: eb6e0...4f8

Kanskje fordi det hjelper så dårlig og dette er ofte helt unge mennesker som har hatt få sjanser i livet. Ressursene er visst bare så altfor få til å gi gode alternative tilbud og de vil jo ikke lytte til andre muligheter. Men om man tenker seg disse som voksne blir man veldig skremt. Det er mennesker man helst ikke ser med makt for å si det slik.

Anonymkode: 36448...fd8

Worrisome Plenty

Det er fordi kriminologien nekter å innse att uhelbredelige psykopater finnes, og att tilbakefallsprosenten er skyhøy ,og "barn" skal ikke fengsles. Verden vil bedras...

Mer fokus på ofrene og strengere ikke-naive straffer må til. Noen er det bare å "slenge nøkkelen" til.

Inn med køyesenger på cellene, så vipps har man dobbel kapasitet (noe hårete sagt da, men men)

Alle har sine ting i dag. Sitt rettsvern. Det gjelder jo alle.

Som jeg har forstått, har den fortvilede situasjonen mye sammenheng med stor mangel på ressurser i behandlingssystem og hjelpesystem som skal være til stede etter lov. Men hva ungdommene har gjort mot enkeltmennesker og samfunn kan jo ikke forsvares eller forstås på noe måte ,men barn som har mistet all tilhørighet  slik må man prøve å stille opp for.

Worrisome Plenty
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har sine ting i dag. Sitt rettsvern. Det gjelder jo alle.

Som jeg har forstått, har den fortvilede situasjonen mye sammenheng med stor mangel på ressurser i behandlingssystem og hjelpesystem som skal være til stede etter lov. Men hva ungdommene har gjort mot enkeltmennesker og samfunn kan jo ikke forsvares eller forstås på noe måte ,men barn som har mistet all tilhørighet  slik må man prøve å stille opp for.

Bør man ikke heller stille opp for ofrene? Synes for mye hensyn tas til rettigheter for psykopatene....

Annonse

Alle trenger her hjelp tror jeg og  mange skulle hatt det før lenge siden tror jeg. Tilbud om hjelp.

Det er ikke bare på dette området i samfunnet. Enkelte ting er bare veldig rart at ressursene i 2018 er så små at man ikke klarer å gi hjelp til nødstedte og forebygge kriminalitet som man gjorde tidligere tider i en viss grad. Det er bare så uforståelig at ressursene er så små at ikke de som trenger det eller plages av andre kan få hjelp. Men jeg forstår at noen står oppe i forferdelige ting.

Veldig rart synes jeg at der ikke finnes ressurser til så viktige ting. Jeg tror gode fagfolk står i kø for å hjelpe jeg, men få selv  våre dager har råd til å ta sånne krevende jobber gratis over lang tid. Man er helt avhengig av lovlige rammer og kontroll i så vanskelige oppgaver. Forsknings og kunnskapsbasert.  Noen isolater i noen form har jeg ingen tro på som farbar vei. Å gjøre skade på andre  på noe måte hjelper ingen .

Jeg tror man kommer lenger om man klarer å se hver identitet  for seg og ikke skjule seg bak gruppetenkning. Vi har jo ikke lov å sende noen ut i statsløse tilstand. Dette høres ut som forskjellsbehandling også. Jeg tror mange her er sterkt hjelpetrengende og er de her i landet er de jo vårt ansvar. Men uretten de utøver mot helt uskyldige må jo bare stoppes men om man organiserer hjelp de selv har tro på så kanskje.

Beklager igjen veldig " sprikende" og stykkevis og delte svar fra meg igjen. Det er vel bare slik tror jeg at en sak oftest har så veldig mange sider. Men jeg forsvarer ikke urett som her antydet mot noen enkeltmennesker eller grupper mennesker.

Men jeg vet ikke om dette er mennesker jeg ser sittende på kald asfalt og fletter kurver og har et helt uverdig liv i evig jakt etter noe å leve av. Det er jo ikke slik noen skal ha det mener jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...