Gå til innhold

Bruk av benzo hos personer med PTSD


kupton

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tviler desverre ikke. Så hvorfor kaster de benzo etter deg i årevis i strekk på sykehus da??? 

Anonymkode: 441bd...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler desverre ikke. Så hvorfor kaster de benzo etter deg i årevis i strekk på sykehus da??? 

Anonymkode: 441bd...022

Sannsynligvis brannslukking. 

Anonymkode: c2c47...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter desperat etter en løsning. Sykepleieren sa for en kort tid er det i orden, men hva kommer etterpå? Når jeg kan ikke sove blir jeg ikke frisk. Kan jeg ikke få en fornunftig terapi. En samtale hver fjerde uke er ikke nok. Hvordan kan jeg få det bedre? Jeg vil ikke være til bryr og ikke være utakknemlig. Hvordan si ifra uten å krenke noen?

Anonymkode: b9972...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bergogdal skrev:

Det kan vel være at det var de pasientene med det høgste symptomtrykket som fikk benzodiazepiner, selv om diagnosene var like? I så fall er slutningene litt "tynne"

Det er en meget vanlig innvending at forfatterne, reviewerne og redaktørene også i de høyest rangerte tidsskrift er renspikka amatører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, kupton skrev:

Det er en meget vanlig innvending at forfatterne, reviewerne og redaktørene også i de høyest rangerte tidsskrift er renspikka amatører.

Det er også meget vanlig at ekspertene ikke tåler kritiske spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bergogdal skrev:

Det er også meget vanlig at ekspertene ikke tåler kritiske spørsmål.

Kritiske spørsmål mottas med takk. Men å tro at et helt team av eksperter skulle ha oversett en så åpenbar feilkilde uten å kommentere det, den er for drøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, kupton skrev:

Lindring på kort sikt. Forverring på lang sikt:

https://www.psychiatrist.com/JCP/article/Pages/2018/v79/17m12038.aspx

Jeg var verre før jeg fikk det. Å bruke det forbedre ingenting. Benzo gir økt risiko for avhengighet. Om de med benzo har høgere suicidfare tviler jeg på. 

Anonymkode: b9972...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, kupton skrev:

Kritiske spørsmål mottas med takk. Men å tro at et helt team av eksperter skulle ha oversett en så åpenbar feilkilde uten å kommentere det, den er for drøy.

Det kom ikke frem av det som var tilgjengelig utenom betalingsmuren ihvertfall. At folk tar av seg de kritiske brillene av beundring for de som leverer budskapet er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste benzo jeg har brukt og det med forsiktighet er stilnoct for å få sove noen få ganger. Vil helst ikke bruke sånt nettopp pga faren for avhengighet og fordi den ikke hjelper på lang sikt og jeg er glad jeg fant andre muligheter enn benzo. Har ikke forsøkt benzo mot angsten og ikke vil jeg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kompleks PTSD og skjønner godt at benzo ikke er å anbefale. Man bør nok holde ut, og stå i stormen, og la det ta tid å bli bedre. For meg personlig hadde benzo bare hjulpet meg i noen timer, men etter det? Rett tilbake til samme sted. Tror ikke benzo hjelper mye i det lange løp.

Anonymkode: 6f52f...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange gir en jevn daglig dose benzo god virkning i mange år. Noen må gå på de resten av livet.

Anonymkode: ec19f...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...