Gå til innhold

Medisin mot avhengighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fins det medisiner som kan fjerne avhengighet? Jeg blir så avhengig av ting ( ulikt fra gang til gang, men aldri rusmidler) Når jeg først er blitt avhengig av noe, så blir det altoppslukende og jeg blir utmattet av det. Det forstyrrer i stor grad hverdagen min og det hadde vært godt om noen medisin kunne ha hjulpet.

Anonymkode: 50e06...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

motorPrøysen

SSRI eller en opioidantagonist som naltrekson er medikamenter som muligens kan hjelpe, men førstevalg i behandling for dette bør være psykoterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Hvis det er en tvangs-greie, kunne SSRI kanskje hjelpe. Men avhengighet generelt blir nok lettest å takle igjennom terapi. 

Er det en spesiell type ssri som hjelper mot dette eller gjelder det generelt alle typer?

Anonymkode: 50e06...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, motorPrøysen skrev:

SSRI eller en opioidantagonist som naltrekson er medikamenter som muligens kan hjelpe, men førstevalg i behandling for dette bør være psykoterapi.

Jeg har forsøkt både psykoterapi og ssri uten hell og begynner å bli nokså desperat etter å finne en måte å takle det på.

Anonymkode: 50e06...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, kupton skrev:

Jeg tror ikke det finnes medisin mot dette. Jeg tror det er et personlighetstrekk.

Uff, men tror du at det finnes terapiformer som kan hjelpe på dette?

Anonymkode: 50e06...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på støttesamtaler av psykiater men det tror jeg er vanskelig å bli henvist til i dag. Alt er ikke så lett når ressursene ikke strekker til.

Anonymkode: a592e...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på støttesamtaler av psykiater men det tror jeg er vanskelig å bli henvist til i dag. Alt er ikke så lett når ressursene ikke strekker til.

Anonymkode: a592e...1b3

Det tror jeg også kan være til hjelp.

Anonymkode: 50e06...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...