Gå til innhold

Blødninger under antibiotikakur mot klamydia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

kvinne 33, går på antibiotikakur mot klamydia siden forrige mandag (26/11). Har siden fredag blødd en god del, og lurer på om dette kan ha en sammenheng? Jeg er og under utredning for celleforandringer, men avventer svar ved dette. Går på cerazette siden mai 2018, og har kun opplevd småblødninger innimellom siden oktober i år (mulig da jeg ble smittet av klamydia). Burde jeg ta dette opp med legen igjen? Er det mulig at klamydiainfeksjon fortsatt er tilstedet siden jeg blør? Jeg går forøvrig på Doksycyklin. Siste dag i morgen (mandag). Har en partner som og går på kur (det er han som har gitt meg dette), og vi glemte oss og hadde sex torsdag kveld med kondom. Kan det være at vi fortsatt er smittet, selv ved kondom? Og kan en blø i mange dager grunnet uheldig sex? (Vi angrer på sexen nå...) 

 

Anonymkode: c36b2...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til; blødde i 2 omganger i november (før kur og kort intervall ), pluss denne runden nå. 

Anonymkode: c36b2...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Kvinne 33, går på antibiotikakur mot klamydia siden forrige mandag (26/11). Har siden fredag blødd en god del, og lurer på om dette kan ha en sammenheng?

Svar: Klamydiainfeksjon kan gi litt blodig utflod, men ikke store mengder blod. Antibiotikum medfører ikke blødning

Jeg er og under utredning for celleforandringer, men avventer svar ved dette.

Svar: celleforandringer gir ikke blødning

Går på cerazette siden mai 2018, og har kun opplevd småblødninger innimellom siden oktober i år (mulig da jeg ble smittet av klamydia). Burde jeg ta dette opp med legen igjen?

Svar: det er ikke uvanlig å få blødningsforstyrrelser med Cerazette. Jeg vil tro at det er den mest sannsynlige årsaken til bldønign

Er det mulig at klamydiainfeksjon fortsatt er til stede siden jeg blør? Jeg går forøvrig på Doksycyklin. Siste dag i morgen (mandag). Har en partner som og går på kur (det er han som har gitt meg dette), og vi glemte oss og hadde sex torsdag kveld med kondom. Kan det være at vi fortsatt er smittet, selv ved kondom?

Svar: Med kondom brukt korrekt er man beskyttet mot seksuelt overførte sykdommer

Og kan en blø i mange dager grunnet uheldig sex? (Vi angrer på sexen nå...) 

Svar: Noen kvinner har godartede forandringer på livmorhalsen (ektopi) som lett blør ved samleie

Det er så mange forhold her, så jeg vil anbefale deg å få utført en gynekologisk undersøkelse hos din fastlege bare for en sikkerhets skyld.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...