Gå til innhold

Andre som ikke bryr seg om å pynte til advent?


AnonymBruker

Andre som ikke bryr seg om å pynte til advent?  

6 stemmer

  1. 1. Andre som ikke bryr seg om å pynte til advent?

    • Ja, det gidder jeg ikke
      4
    • Nei, det er viktig med pynt og kos
      2


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir ikke noe av det mer nei, men jeg er igang med mete grundig rengjøring men det trengtes uansett årstid.

Jeg har selv nå opplevd så mye trist og hører så mye trist i radio at jeg orker ikke tanken på noe pynt. På samme måte er det i klesveien.

Et levende lys julaften kanskje i høyden. Men glemmeboka for også det sannsynlig. Nok er nok.

Enkelte ting er veldig rart. At man har så lite greie i våre dager.

Anonymkode: ca134...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er to hovedgrunner til at man ikke «pynter til advent»: 

1. Synes ikke det er så viktig med pynting, iallfall ikke så tidlig 

2. Hopper over «advent»-pynting og går rett på julepynting - fra 1/12! 

I sistnevnte kategori ligger dem som pynter hus og tre tidlig, med julepynt. Dette ser ut til å ha fortrengt den tradisjonelle adventspyntinga med bruk av lilla. 

Men det er vel tema for en annen tråd. :) 

Hos meg er følgende oppe av pynt: Adventsstjerne i vinduet. Små utelys i noen busker i hagen. Og etter mange års fravær: En adventsstake med lilla stearinlys. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, morsan skrev:

Hos meg er følgende oppe av pynt: Adventsstjerne i vinduet. Små utelys i noen busker i hagen. En adventsstake med lilla stearinlys. 

Vi har nøyaktig det samme, dessuten en liten lykt på trappa, med lys som jeg tenner i helgene i desember.

Resten kommer fram tidligst lille julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å holde seg til handlelista her i huset ,så her blir ingenting utover litt stearinlys om  strømmen faller ut.

Anonymkode: ca134...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, laban skrev:

Vi har nøyaktig det samme, dessuten en liten lykt på trappa, med lys som jeg tenner i helgene i desember.

Resten kommer fram tidligst lille julaften.

Jeg har vokst opp med at lille julaften er den store pyntedagen, men liker nå helst at det er ferdig 22/12, slik at 23/12 blir ren kosedag. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ikke så mye pynting her, men har fått opp stjerna i vinduet, lyslenke på verandaen og et rundt sølvfarget fat med noe sølvfarget dilldall på , pluss 4-telys som i år brukes til adventsstake. 

All julepynten har jeg fraktet tilbake til x' en. I år ble det siste fraktet, noen digre nisser. Yngstejenta har et nostalgisk forhold til de og ville beholde dem, så da får faren det siden de skal være der på julaften i år. 

Har begynt helt på nytt med minst mulig julepynt. Elsker tullipaner. Med juletre, tullipaner og et pyntet julebord, blir det julestemning nok for meg. En nisse har jeg kjøpt da. Den er ikke rød , men grå. 

Alt rødt er borte vekk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her begrenser pynten seg foreløpig til en lyslenke ute og en adventsstake. Skal vel få opp en stjerne eller to i vinduet snart, og gjerne en lyslenke til ute (må kjøpe noe nytt), så er adventspyntingen komplett ;). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

 

Alt rødt er borte vekk :)

 

Rødt er en av de flotteste fargene, synes jeg, jul eller ikke jul, så for meg er det helt utelukket å kutte ut rødt i jula. 😊 (men altså _jula_, og ikke advent, ref tidligere innlegg). Rødt har derfor alltid vært viktig for meg, helt uavhengig av «trender» mht julefarger. 😊

Endret av morsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker adventstiden, og kjenner et snev av lykke når jeg finner frem lilla løpere, hvite og lilla lys, adventsstjerner, henger opp hvite lys utenfor og kjøper en julerose til blomsterpotta ved inngangsdøra (det siste er en ny tradisjon jeg har innført de siste årene). 

Jeg bytter ut det lilla med rødt ca 21-22 des, og det er koselig det og! Da jeg var barn, hadde vi lilla pynt fra 1.des til kvelden 23. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 minutter siden, morsan skrev:

Rødt er en av de flotteste fargene, synes jeg, jul eller ikke jul, så for meg er det helt utelukket å kutte ut rødt i jula. 😊 (men altså _jula_, og ikke advent, ref tidligere innlegg). Rødt har derfor alltid vært viktig for meg, helt uavhengig av «trender» mht julefarger. 😊

Jada, jeg synes jo også det er koselig og jeg likte det da jeg bodde i det gamle huset og liker det fortsatt hos andre :)

Men av en eller annen grunn passer det ikke inn i leilheten vår nå. Litt er greit , så det kan jo hende det blir en bukett med røde tullipaner i steden for bare hvite :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter hverken til advent eller jul. Rett og slett for å skjerme meg selv. Har hele livet gruet meg til jul, ikke bare julaften, men hele juleferien. Må derfor ha et fullstendig fristed som ikke setter ekstra tanker i sving, de er det nok av uansett på denne tiden.

Nå setter jeg pris på at andre pynter og at det er mye lys ute. 

I år skal jeg ha en helt annerledes julaften og romjul enn jeg har hatt før. Det ser jeg fram til. Så kanskje jeg kan skape noen positive følelser angående julaften og romjul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke pyntet til advent og skal ikke pynte til jul. Jeg liker ikke å ha masse greier overalt. Har lilla gardiner da, men de henger der hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Alt er ikke bare å ha en haug med unger heller. Et hus jeg kjører forbi med buss er store julestjerner i alle vinduer og diverse andre ting. Ser veldig spesiell stemning ut .😊

Anonymkode: ca134...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke utover en lyslenke på verandaen. Men det er vel så mye fordi jeg synes det er koselig når vinteren ellers ofte er mørk og trist. Pynte gjør de hjemme hos familien, tantebarna mine er jo svært dedikerte i så henseende :).  Foreldrene mine har roet ned på det. Lysslynger i noen trær, en fin adventsstake, julekrybbe. Og det er vel egentlig det + et lite plastjuletre. Jeg er stort sett hos familien i jula, så jeg ser liksom ikke noen grunn til å pynte hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...