Gå til innhold

Språk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare svada å høre og lese i dag?

Vil språkbanken hjelpe?

Hørte du hva det koster?

Mere globalt?

Til fordel for hvem?

Anonymkode: 96eff...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil språkbanken hjelpe?

 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mest ressurssterke skal hjelpes på enda bedre måte?

Språkbanken kan på lang sikt være nyttig for utvikling av hjelpemidler man kan "snakke med", altså gi kommandoer med talespråk. Da er det den gruppen som vil ha problemer med å styre slike ting på engelsk, men kan ha nytte av det hvis de kan bruke norsk, som har mest å hente - og det er vel ikke de mest ressurssterke (hvis man tenker på utdannelse som et kjennetegn på ressursstyrke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare svada å høre og lese i dag?

Vil språkbanken hjelpe?

Hørte du hva det koster?

Mere globalt?

Til fordel for hvem?

Anonymkode: 96eff...d52

Jeg skjønner ingen ting.

Anonymkode: fd20e...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke slik at individet i fremtiden blir avlyttet og  fullestendig " tatt opp på bånd" altså?

Anonymkode: 96eff...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke skpstørrelse blir igjen kanskje bare et maskinelt avtrykk. Sletter alle spor...

Men jeg forstår at der ringer ingen bjeller hos dere..

Anonymkode: 96eff...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg selv å bli overvåket fra fødsel til siste åndedrag. Kanskje hvilke ord du bruker mye og er meget glad i og hvor ofte hvert ord forekommer pr.time og hvilke ord du ikke tar på dine Leber. Alt du vet og kan skal suges ut av deg inn i en svær database "Olox". Alt under foregivende av at fremtiden som du ikke får oppleve skal ha det så bra så bra.Du er av de mange utvalgte som må ofres. Noe vanlig liv får du ikke selv. Du er B-sortering og får intet valg. Du må leve i ditt lille drivhus. Et gigantisk eksperiment. Fremtidens torturkammer spør du meg.

Den nye verden du jobber så hardt for?

Anonymkode: 96eff...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje dere vet så altfor godt og ønsker bare å gå fri selv og innkassere alle pengene.

Vell blåst sier dere kanskje der dere humrer i vei til banken vel vitende om at historien skriver dere selv.

Anonymkode: 96eff...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk deg selv å bli overvåket fra fødsel til siste åndedrag. Kanskje hvilke ord du bruker mye og er meget glad i og hvor ofte hvert ord forekommer pr.time og hvilke ord du ikke tar på dine Leber. Alt du vet og kan skal suges ut av deg inn i en svær database "Olox". Alt under foregivende av at fremtiden som du ikke får oppleve skal ha det så bra så bra.Du er av de mange utvalgte som må ofres. Noe vanlig liv får du ikke selv. Du er B-sortering og får intet valg. Du må leve i ditt lille drivhus. Et gigantisk eksperiment. Fremtidens torturkammer spør du meg.

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kanskje dere vet så altfor godt og ønsker bare å gå fri selv og innkassere alle pengene.

Vell blåst sier dere kanskje der dere humrer i vei til banken vel vitende om at historien skriver dere selv. 

Anonymkode: 96eff...d52

De visjonene der har ingenting med språkbanken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ser du den som en frøbank eller sædbank så har den jo ikke det.

De fleste ser vel språk som mye mer altomfattende i dag.

Beklager at jeg er litt sur i dag men jeg har mye smerter i dag. Var så dum at jeg spiste noe jeg ikke tålte til morgenen.

Alle tåler ikke like mye.

Anonymkode: 96eff...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ser du den som en frøbank eller sædbank så har den jo ikke det.

Igjen: Formålet med språkbanken er bl.a. å skape grunnlag for å kunne gi talekommandoer på norsk, til teknologi som kan styres på den måten.

Den har svært få likheter med sædbanker eller torturkamre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...