Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å forstå hvorfor dette gjør så vondt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen erfaringer og opplevelser i livet som har hatt stor negative konsekvenser for meg. Ting som har vart over tid og som jeg har bært på mye alene. Når jeg har turt å snakke litt om disse tingene med psykologen har han i sin iver etter å lette på min smerte prøvd å snakke opplevelsen ned. At det var jo ikke så farlig og jeg sikkert har oppfattet ting feil , at jeg bare må glemme dette osv. problemet er at jeg sitter igjen med en følelse av at det blir bagatellisert. At noe av det vondeste jeg har opplevd er bagateller ut fra psykologens vurdering. At han fester mer lit til sin teoretiske lærdom enn mine dyrkjøpte erfaringer. Har opplevd dette noen ganger i terapi og det gjør like vondt hver gang. Faktisk så vondt at jeg får selvmordsimpulser. Kan noen hjelpe meg å forstå hvorfor dette gjør så vondt ? Og hvordan skal jeg forholde meg til dette?. 

Anonymkode: 26b32...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anerkjennelse er ett ord som slo meg nå. Det er ikke slik at det som er enkelt eller «vanskelig med det går bra» for andre nødvendigvis er det for alle. Din reaksjon og dine følelser rundt den eller de hendelsene henger sammen med hvor trygg du var på deg selv akkurat da osv. Jeg forstår det er vanskelig når du føler det blir bagatellisert. Spør hvorfor det ikke var noe å bry seg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke klart " å ta igjen" i situasjonen derfor er det slik tror jeg. Min mor sa alltid til meg " Du må lære deg å ta igjen" Slik tror jeg det henger  sammen.

Kan du på noe måte omdanne denne " negative -energien" til å kjempe mot hva som lå til grunn for disse kreftene. Kutte ut vedkommende som forårsaket dette fra ditt liv. Fjerne deg fra disse hendelsene  hrent mentalt. Eller søke rettsvesen å prøve å ta opp dette selv om det kan være vanskelig eller kanskje være av de tingene som pr.dato regnes for foreldede krav. Kanskje foreslå endring  i lovverk eller liknende som kan bidra til at sånt aldri skjer igjen eller med noen. Eller skrive noen dikt mer kamuflert om opplevelsene og prøve å få dem offentliggjort.De som står bak uretten vil dermed ha fått motstand om ikke annet. Ofte er det vanskelig å få nødvendig avstand til hendelsene helt mentalt men det kan kanskje psykologen hjelpe med. Tilgivelse gjennom tro sies også å hjelpe så mange.

Noen veier.  Slik har jeg tenkt.Men er ikke " der" selv.

Anonymkode: 7df58...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykolog som jeg kort tid møtte så at man måtte gjengjelde ting. Det høres rart ut i mine ører og er ikke hva jeg personlig mener. Min far så ofte når han hjalp meg med noe " skriv det på snøen". Hvilket " innkapslet fjell inne i seg" man skal komme videre fra betyr jo alt tror jeg. Har hørt mange skryte mye av slike sorggrupper og pårørendegrupper men vi er jo ikke like. Håper psykologen kan hjelpe deg og at du får nok tid hos denne.😊

Anonymkode: 7df58...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...