Gå til innhold

Feil utdanning og snart 50


Betti 11

Anbefalte innlegg

Jeg spør meg hvor mye sjanser jeg har på arbeidsmarket. Jeg er utdannet expediteur og har jobbt i butikk. Dessverre har jeg flerre hjull i cv en pga. arbeidsløshet. Jeg kommer fra et annet land, men snakker godt norsk. I butikker er det 90% unge folk. Skal jeg gjøre et helt nytt utdanning? Problemet er at jeg har ingen bil, fordi jeg er svaksynt. For mesteparten av jobb trenger man bil og godt syn. Mitt ønske er sykepleie, men det kan jeg glemme. Med ca.  åtte dioptrin er det ikke mulig. Jeg har ikke peiling på teknikk og handverk er også noe jeg ikke klarer. Har dere en idé?

Endret av Betti 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter mye i lignende situasjon.Jeg tror vi er mange flere enn det kan virke som i dagliglivet. Mange skryter og sender skrytebilder ,men det er ikke store virksomheten de har tror jeg. Man kan bare senke skuldrene og prøve å ikke sammenlikne seg for mye med alle andre og håpe på et bedre arbeidsmarked på litt sikt tror jeg. Selvsagt også kontakte NAV for hjelp.

Anonymkode: 6e664...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter mye i lignende situasjon.Jeg tror vi er mange flere enn det kan virke som i dagliglivet. Mange skryter og sender skrytebilder ,men det er ikke store virksomheten de har tror jeg. Man kan bare senke skuldrene og prøve å ikke sammenlikne seg for mye med alle andre og håpe på et bedre arbeidsmarked på litt sikt tror jeg. Selvsagt også kontakte NAV for hjelp.

Anonymkode: 6e664...f68

Jeg få aap og hadde flere tiltak før. Ikke alle kan studere. Føler meg mindreverdig på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Betti 11 skrev:

Jeg spør meg hvor mye sjanser jeg har på arbeidsmarket. Jeg er utdannet expediteur og har jobbt i butikk. Dessverre har jeg flerre hjull i cv en pga. arbeidsløshet. Jeg kommer fra et annet land, men snakker godt norsk. I butikker er det 90% unge folk. Skal jeg gjøre et helt nytt utdanning? Problemet er at jeg har ingen bil, fordi jeg er svaksynt. For mesteparten av jobb trenger man bil og godt syn. Mitt ønske er sykepleie, men det kan jeg glemme. Med ca.  åtte dioptrin er det ikke mulig. Jeg har ikke peiling på teknikk og handverk er også noe jeg ikke klarer. Har dere en idé?

Det finnes mange typer butikker og ikke alle steder er unge mennesker mest ønsket. Jeg tror ikke du skal starte på ny utdanning, men heller finne ut av hva slags butikker som ansetter folk i alle aldre og hvor du selv kan tenke deg å jobbe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frosken skrev:

Det finnes mange typer butikker og ikke alle steder er unge mennesker mest ønsket. Jeg tror ikke du skal starte på ny utdanning, men heller finne ut av hva slags butikker som ansetter folk i alle aldre og hvor du selv kan tenke deg å jobbe. 

Det gir meg litt håp. Jeg håper at jeg blir frisk snart. Så at jeg kan endelig jobbe. Det er ikke bra å sitte hjemme. Så har jeg tid å utforske arbeidsmarked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...