Gå til innhold

Feil utdanning og snart 50


Betti 11

Anbefalte innlegg

Jeg spør meg hvor mye sjanser jeg har på arbeidsmarket. Jeg er utdannet expediteur og har jobbt i butikk. Dessverre har jeg flerre hjull i cv en pga. arbeidsløshet. Jeg kommer fra et annet land, men snakker godt norsk. I butikker er det 90% unge folk. Skal jeg gjøre et helt nytt utdanning? Problemet er at jeg har ingen bil, fordi jeg er svaksynt. For mesteparten av jobb trenger man bil og godt syn. Mitt ønske er sykepleie, men det kan jeg glemme. Med ca.  åtte dioptrin er det ikke mulig. Jeg har ikke peiling på teknikk og handverk er også noe jeg ikke klarer. Har dere en idé?

Endret av Betti 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter mye i lignende situasjon.Jeg tror vi er mange flere enn det kan virke som i dagliglivet. Mange skryter og sender skrytebilder ,men det er ikke store virksomheten de har tror jeg. Man kan bare senke skuldrene og prøve å ikke sammenlikne seg for mye med alle andre og håpe på et bedre arbeidsmarked på litt sikt tror jeg. Selvsagt også kontakte NAV for hjelp.

Anonymkode: 6e664...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter mye i lignende situasjon.Jeg tror vi er mange flere enn det kan virke som i dagliglivet. Mange skryter og sender skrytebilder ,men det er ikke store virksomheten de har tror jeg. Man kan bare senke skuldrene og prøve å ikke sammenlikne seg for mye med alle andre og håpe på et bedre arbeidsmarked på litt sikt tror jeg. Selvsagt også kontakte NAV for hjelp.

Anonymkode: 6e664...f68

Jeg få aap og hadde flere tiltak før. Ikke alle kan studere. Føler meg mindreverdig på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Betti 11 skrev: