Gå til innhold

Castor oil og gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skal det sies først og fremst at dette blir et rart innlegg. Man skal lure på det meste. 

Jeg er klar over at man ikke skal bruke lakserolje invortes når man er gravid. Men. Kan man bruke det på små,lokale områder utenpå kroppen? Feks så blir dette brukt som vekstfremkallende middel på øyenvippene. Er dette trygt? Har også kommet over et tips om at man kan smøre det på vorter (har en kjønnsvorte som har oppstått etter jeg ble gravid og kan ikke smøre med noe av de legemiddelene jeg har brukt før) og vurderer å prøve det men er skeptisk pga graviditeten.. hva sier du? 

Anonymkode: 7dd23...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan ikke være skadelig å bruke castor oil på kroppen under graviditet. Kjønnsvorter har tendens til å blusse opp under graviditet og være vanskelig å behandle. Her kan du også smøre, men jeg tror neppe at det hjelper.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det kan ikke være skadelig å bruke castor oil på kroppen under graviditet. Kjønnsvorter har tendens til å blusse opp under graviditet og være vanskelig å behandle. Her kan du også smøre, men jeg tror neppe at det hjelper.

Vennlig hilsen Mette

Ja har lest at de gjerne blusser opp igjen når man er gravid :( ikke særlig ønskelig. Men det innebærer ikke noe smittefare for foster vel? Har ikke fortalt om den ene vorten jeg har, og har heller ikke lyst. Legen vet jo at jeg har hatt det og han vet jeg har spørt om jeg kan smøre de med Aldara men fikk til svar at det var ikke anbefalt...

Anonymkode: 7dd23...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...