Gå til innhold

Utflod med vondt lukt og svie i underlivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en 17 år gammel jente som går på loette p piller. Jeg har vært seksuell aktiv i 2 år og verken jeg eller min partner har vært seksuelt aktiv med noen andre. I en lang tid ( føles som en evighet) over 1 år, har jer hatt vondt under nesten hvert eneste samleie i form av at det svir og en brennende følelse. Dette fører også til at jeg skjelden blir våt og har lyst til å ha sex, og uansett hvor mye jeg prøver å slappe av så anstrenger jeg meg litt når jeg kjenner at noe er på vei inn. Jeg har hatt både urinveisinfeksjon og sopp før. En god stund nå har jeg hatt økt utflod med vondt/stam lukt og utfloden er også noen ganger farget gul. Urinen lukter stramt/bittert og jeg har svie under og en stund etter vannlating. Jeg kjøpte canesten reseptfritt på apoteket for noen uker siden fordi jeg tenkte det kunne være sopp, men det hjalp ikke så jeg gikk deretter på donaxyl mot bakteriell vaginose, som hjalp litt i starten men jeg hadde mensen midt under behandlingen og når jeg tok de 3 resterende tablettene når menstruasjonen var mindre, hjalp det ikke så mye lengre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og har hatt disse smertene så lenge nå at jeg nesten har gitt opp å få til bra sexliv og et underliv uten plager. Det påvirker meg og hverdagen min i stor grad og jeg lurer på om det er noen som vær så snill kan hjelpe meg. Var også hos legen for en stund tilbake og hun undersøkte underlivet mitt og sa at jeg hadde et sårt underliv, som var irritert av stramme klær.

Kan det være bakteriell vaginose? Vulvitt? Trichomonas?

 

Anonymkode: 05b16...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har vel en slags vulvitt, men usikkert (lite sannsynlig) at det skyldes infeksjon med bakterier eller sopp. Du har fått behandling for bakteriell vaginose uten at det hjalp og dine symptomer er ikke typisk for denne tilstanden. Du har også fått behandling for mistenkt sopp uten effekt. Trichomonas  er meget sjelden.

Jeg foreslår at du ber din lege om henvisning til gynekolog eller hudlege som kan utrede for andre forhold som eksem eller kronisk betennelse.

Jeg håper inderlig at du kan få hjelp. prøve med Eurax krem i ventetiden.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...