Gå til innhold

Kupton. Spørsmål om å øke AP til over jul.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med misbruk av beroligende og innsovningstabletter. Jeg klarer rett og slett ikke å skaffe meg nok heller.. Lever fra pille til pille.. Nå har jeg fryktelig angst og uro fordi jeg ikke har nok tabletter til jul/over jul. Har ikke samvittighet til å be legen skrive ut så mye mer. Hadde time hos legen, men avbestilte den. Det var nok et dårlig valg, men sliter så tar av og til dårlige valg..Klarer ikke snakke med noen om dette. Hadde en psykiater, men han skifta jobb og etter det avviser han mine forespørsler om jeg bør øke AP. Tar 10-20 mg Cisordinol. Mener du Kupton jeg bør økt til 30 mg til over jul? Får ikke ny time før uti januar hos fastlegen pga avbestillingen. Jeg har mye angst, uro, katastrofetanker og pilleavhengighet.. Nå har du Kupton ikke lov å gi konkrete doseringsråd, men fint om du kan gi meg en liten tilbakemelding om det høres greit ut å øke AP. Har tidligere brukt 30-40 mg ved dårlige perioder. Har prøvet annet AP tidligere år, men tåler ikke andre enn Cisordinol pga sterke bivirkninger. Takknemlig for svar. God jul. Og til evt dere som irriterer dere og plages av at jeg spør om dette, vennligst vær raus og ikke kommenter negativt. Jeg har nok med det jeg har. Og har heller ikke skrevet her inne på lang tid.

Anonymkode: 4487c...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lov til å skrive om doser.

Generelt vil nok alle psykiatere mene at å øke Cisordinol i nevnte område er helt akseptabelt dersom det medfører at du tar mindre vanedannende B-preparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kupton skrev:

Har ikke lov til å skrive om doser.

Generelt vil nok alle psykiatere mene at å øke Cisordinol i nevnte område er helt akseptabelt dersom det medfører at du tar mindre vanedannende B-preparater.

Tusen takk for svar Kupton. Skal ta mindre B-prep for har ikke så mye og har heller ikke samvittighet og be om mye mer.. Men har fått Circadin, men aldri prøvd det ut. Kan jeg prøve det ut sammen med Cisordinol og redusert mengde beroligende og innsovningstabl.??? Vet lite om den medisinen og om det kan ha noen positiv effekt på søvnproblemene.

Anonymkode: 4487c...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, kupton skrev:

Har ikke lov til å skrive om doser.

Generelt vil nok alle psykiatere mene at å øke Cisordinol i nevnte område er helt akseptabelt dersom det medfører at du tar mindre vanedannende B-preparater.

Kupton. Kan jeg kombinere Circadin med imovane og Cisordinol? Kanskje det er en vinner? Skal kutte ut sobril.

Anonymkode: 4487c...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Hvilke andre AP har du prøvd? Jeg vet Zyprexa regnes som den beste på angst, og man blir trett av den også i begynnelsen så man sover godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, kupton skrev:

Ikke et svar, men en kommentar fra meg. Fikk du ingen instruksjoner om bruk fra legen som skrev ut Circadin?

Nei, tror han mente jeg kunne prøve Circadin, men ikke om det kan kombineres med Imovane. Er veldig lenge siden jeg fikk det.

Anonymkode: 4487c...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Hvilke andre AP har du prøvd? Jeg vet Zyprexa regnes som den beste på angst, og man blir trett av den også i begynnelsen så man sover godt :)

Takk for tips. Har lang historie, men tror ikke jeg har prøvd Zyprexa. Kan jeg bare ringe legekontoret og be om å få prøve det?

Anonymkode: 4487c...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Har lang historie, men tror ikke jeg har prøvd Zyprexa. Kan jeg bare ringe legekontoret og be om å få prøve det?

Anonymkode: 4487c...db7

Da må du nok ha time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Da må du nok ha time :)

Synd, for jeg ringte nylig å avbestilte en time jeg hadde.. Dumme meg.. Nå er det helt fult..

Anonymkode: 4487c...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. her. Har tatt 30 mg Cisordinol i kveld og av erfaring vil det nok hjelpe. 🙂 Av erfaring er det ingenting som hjelper meg bedre enn ap. Skal høre med legen i januar angående Zyprexa.

Anonymkode: 4487c...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...