Gå til innhold

Råd mot hodepine/feber?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har tatt 6 paraset siden kl 5 idag tidlig. Pga feber og hodepine. 

Den funker mot feberen, men ikke hodepinen. Hodet vil sprenges. Jeg har det heller ikke bra innvendig (psyken), har det veldig vondt, brystet sprenger. Det virker også inn. 

Kan jeg ta noe i tillegg nå? Har Ibux, voltaren og tramadol tilgjengelig. Har  også Valium, men vil helst ikke ta det. 

Må på jobb i morgen tidig, så takk for evt svar.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tramadol kan nok funke og de kan kombineres med paracet. Ibux kan du også ta sammen med paracet. De andre medisinene vet jeg ikke. Tror ikke Voltaren er så effektivt på hodepine siden det er betennelsesdempende. Da jeg hadde operert skulle jeg stappe i meg paracet og tramadol. Var ganske behagelig egentlig. For en gangs skyld klarte jeg å lese en bok :lol: Jeg har også fått beskjed av en lege da jeg hadde forstuet ankelen, at jeg skulle ta maks dose paracet som fås uten resept og maks dose ibux. Det er vel 1000 mg paracet og 400 mg ibux 4 ganger daglig, mener jeg det var.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Skal du kjøre bil til jobben må du passe på å ikke ta tramadol senere enn 8 timer før du drar.

Går til og fra jobb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MxxM skrev:

Går til og fra jobb :) 

Da hadde jeg satset på tramadol :) En helt annen ting er jo hvorvidt det er så lurt å dra på jobben om du har feber da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, MxxM skrev:

Har tatt 6 paraset siden kl 5 idag tidlig. Pga feber og hodepine. 

Den funker mot feberen, men ikke hodepinen. Hodet vil sprenges. Jeg har det heller ikke bra innvendig (psyken), har det veldig vondt, brystet sprenger. Det virker også inn. 

Kan jeg ta noe i tillegg nå? Har Ibux, voltaren og tramadol tilgjengelig. Har  også Valium, men vil helst ikke ta det. 

Må på jobb i morgen tidig, så takk for evt svar.

I slike situasjoner tar jeg 1 g paracet inntil 4 ganger i døgnet og for øvrig så forsøker jeg å sove mest mulig. Du har rett i at det å bli fysisk syk på toppen av å ha det dårlig psykisk, kan gjøre det ekstra vanskelig å tåle ubehaget. 

Håper du får en relativt god natts søvn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Ibux og Voltaren er innen gruppen NSAIDs, dvs. betennelsesdempende. Personlig synes jeg Paracet alene funker dårlig; jeg blander med Ibux i doseringen nevnt over. Det knekker muskelverk og hodepine, samt feber. 

Håper du føler deg bedre i dag - er jo så mye som går nå. Og man kan bli mer sårbar for infeksjoner om kroppen er under stress av andre årsaker. Å være psykisk sliten utgjør en slik faktor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 10.04, MxxM skrev:

Takk for svar. Sov godt i natt og våknet friskere. Kom meg på jobb med paraset innabords, men begynner å tilta med feber og hodepine igjen nå. 

Jeg synes feber gjør det fornuftig å være hjemme fra jobb, særlig når du var sliten også på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes feber gjør det fornuftig å være hjemme fra jobb, særlig når du var sliten også på forhånd.

Takk. Skal hvile ut nå i helga. Har gått med feber i 3 dager nå.. Dattera er hjemme i helga og vi skal kose oss med julebakst i morgen, tenker det blir en fin avslapning. God helg, frosken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...