Gå til innhold

Feriepenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De første seks månedene av året var jeg sykemeldt og fikk sykepenger fra NAV.  Nå er jeg i jobb igjen og får feriepenger fra jeg startet i ny jobb.  Jeg er usikker på om jeg får feriepenger fra NAV, eller om jeg kun får  for det halve året jeg har jobbet.

Anonymkode: a27fb...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker på om jeg får feriepenger fra NAV, eller om jeg kun får  for det halve året jeg har jobbet.

Dette står på NAVs sider:

Sykepenger fra folketrygden kan gi rett til feriepenger. Du får bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret.
https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, laban skrev:

Dette står på NAVs sider:

Sykepenger fra folketrygden kan gi rett til feriepenger. Du får bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret.
https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere

Takk for svar.  Jeg forstår dette ikke helt.  Er dette 48 arbeidsdager eller alle dager, inkludert helger og helligdager?  Vil det si at uansett hvor lenge man er sykemeldt så får man feriepenger av de første 48 sykepengedagene?

Anonymkode: a27fb...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette 48 arbeidsdager eller alle dager, inkludert helger og helligdager? 

Det står "sykepengedagene" - det går sikkert an å finne definisjonen på hva det er, jeg vet ikke.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil det si at uansett hvor lenge man er sykemeldt så får man feriepenger av de første 48 sykepengedagene?

Jeg tolker det slik, ut fra formuleringen som er brukt. Men jeg har ingen erfaring med dette - kanskje du får bedre svar fra noen som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.  Jeg forstår dette ikke helt.  Er dette 48 arbeidsdager eller alle dager, inkludert helger og helligdager?  Vil det si at uansett hvor lenge man er sykemeldt så får man feriepenger av de første 48 sykepengedagene?

Anonymkode: a27fb...bf1

48 arbeidsdager.

Anonymkode: a400b...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

48 arbeidsdager.

Anonymkode: a400b...634

Takk, da er dette ca. 10 uker til sammen.

Anonymkode: a27fb...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...