Gå til innhold

Trusler og skadeverk mot justisministeren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Antidemokratisk pøbel fra venstresiden slår til igjen. Huset til justisminister Tor Mikkel Wara ble tagget ned med beskyldninger om rasisme. Familiens bil, som sto tett parkert inntil huset der de lå og sov, ble forsøkt påtent ifølge NRK.

Mulig dette kan ha sammenheng med teaterforestillingen «Ways of seeing» på Back Box Teater. Forestillingen bruker video-opptak av boligen til Tor Mikkel Wara (FrP), politikerne Ingvil Smines Tybring-Gjedde (FrP) og Christian Tybring-Gjedde (FrP), samt Resett-redaktør Helge Lurås.

Waras samboer og mor til deres barn har i en kronikk i VG fortalt at eksponeringen av deres hjem på teateret har skremt henne og hun, som Tybring-Gjedde, har fryktet for hva som kunne bli konsekvensene.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xw0x3B/etterforsker-trusler-mot-justisminister-wara

Anonymkode: 38af5...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt skulle etterforskes hørte jeg. Uansett burde alle de som står bak tas hånd om å underlegges behandling  slik at noe sånt aldri skjer igjen.

Anonymkode: eb82c...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer konkret så skulle jeg ønske politiet var mere tilgjengelig i allefall der det ver barn og unge involvert. Tror så mange med meg skulle ønske at spesielt Politiet hadde en lavere terskel for kontakt med befolkningen altså oss,  men alle vet jo så altfor vell utifra alle politiske signal til oss veldig vanlige og hva som står i media at der bare mangler ressurser på alt i rettssystemet. Derfor blir det mye "ikke-tema" for mange av oss føler jeg personlig. " En umulig mulighet liksom" Et valg bare på papiret. Men det er jo politikerbestemt mye tror jeg om man ser tilbake på valgløfter.

.Samtidig er jo lovverket tydeligvis urettferdig og store huller slik at når noen rammes og ikke får hjelp hjelper det lite å rope på politi fordi man har ikke noe å fare med om man så hadde penger til god nok advokat.

Det ligger ofte så mye bak og så mange skjebner. Så mye urett. Man hører jo til stadighet om fortvilede situasjoner. Så hva som stod i vg er rett tror jeg. Situasjonen er svært alvorlig for hele landet .Her trengs ressurser for at også de som hjelper skal ha det trygt og ikke at alt bare eskalerer til kaos. Håper de som jobber med det i Stortinget tar nødvendige tak og grep i tide før oss alle. For å forhindre all kriminalitet. Slik at vi som samfunn kan finne andre konfliktløsninfer synes jeg. Dette er min mening. Men da må de som trenger det få hjelp de trenger.

Andre nødetatene et år også problemer. Og tenk hvordan det er nordpå. Et døgns reisevei for å komme til fastlegen med et barn. 

Anonymkode: eb82c...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke bare  o.k  mener jeg iallefall når sånt bare skjer. Da er det veldig mange terskler eller hemninger som er brutt føler nå jeg. Alle må jo bare avstand fra alle sånne handlinger. Samtidig ta vare alle involverte. 

Anonymkode: eb82c...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antidemokratisk pøbel fra venstresiden slår til igjen. Huset til justisminister Tor Mikkel Wara ble tagget ned med beskyldninger om rasisme. Familiens bil, som sto tett parkert inntil huset der de lå og sov, ble forsøkt påtent ifølge NRK.

Mulig dette kan ha sammenheng med teaterforestillingen «Ways of seeing» på Back Box Teater. Forestillingen bruker video-opptak av boligen til Tor Mikkel Wara (FrP), politikerne Ingvil Smines Tybring-Gjedde (FrP) og Christian Tybring-Gjedde (FrP), samt Resett-redaktør Helge Lurås.

Waras samboer og mor til deres barn har i en kronikk i VG fortalt at eksponeringen av deres hjem på teateret har skremt henne og hun, som Tybring-Gjedde, har fryktet for hva som kunne bli konsekvensene.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xw0x3B/etterforsker-trusler-mot-justisminister-wara

Anonymkode: 38af5...259

Ja. Jeg ser at Dagbladet kobler teaterstykket opp mot hærverket, så man skal ikke avfeie den koblingen som en høyrevridd idé.

Jeg synes det bør være vid ytringsfrihet. Teaterstykket bør være lov, og det bør være lov til å anklage dem for å gjøre samfunnet farligere. De gjør at enkelte utskudd føler de er på den gode siden når de tenner en bil. 

Det blir litt som når noen kaller AP for landssvikere og landsmordere. De har ikke skyld i terror, og de fleste er sikkert fredelige, men det er ikke frykelig lang tankesprang derfra til terror. Det må det være lov å si fra om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er vanskelig tema, det er folk som blir påvirket av lovlige ting, til å gjøre ulovlige ting. ABB f.eks. Men dessverre er det lite en får gjort for å forhindre slikt uten å innskrenke folks friheter totalt. Skal vi f.eks forby mediene, fra å rapportere om hendelser, for når de rapporterer om hendelser øker sannsynligheten for ny hendelse av samme type, mediene rapporterer altså ikke bare hendelser, de skaper hendelser, sånn er det bare. Desverre tror jeg vi bare må leve med det, alternativet er nok ikke mye bedre og går nok fort i dass det også

Anonymkode: 47a73...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunsten i våre dager er veldig spesiell synes jeg. Har spurt meg selv ofte hvorfor det er slik at så mye tas fra virkeligheten med åpne referanser til mennesker blant oss.  Det har vel alltid forekommet men ikke slik som nå. Jeg mener hvorfor ting ikke kamufleres mer og på en måte modnes til kunst slik vi kjenner fra tidligere tider. Eller er det slik at alle kjenner alle i dag i et lite land eller at vi ønsker det skal være slik. Småsamfunn med presten, legen og sakføreren som autoritetsknagger? Men alle mennesker har jo sin kamp. Eller har kunsten en annen funksjon i vår tid. Mer politisk instrument på en måte. Er det kunstnere som vil svare?

Anonymkode: eb82c...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener. Ikke rart at det er vanskelig å få til fred og forsoning i verden. Ikke så lett alt sammen.

Anonymkode: eb82c...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...